כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
השביתה נמשכת

בתי החולים: ספקים לא מוכנים להעביר לנו תרופות ומנות דם

ועדת הבריאות של הכנסת התכנסה אתמול לדיון במחאת בתי החולים הציבוריים. כזכור, בתי החולים עברו לפני כשבוע לעבוד במתכונת חירום בשל אי יכולתם לטפל בחולים ועל רקע אי קיום ההסכם שחתמו עמם משרדי הבריאות והאוצר והיעדר תקציב, כך לטענתם

בתי החולים: ספקים לא מוכנים להעביר לנו תרופות ומנות דם
מחאת הרופאים בקרית הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדיון שנערך אתמול בוועדת הבריאות של הכנסת טענו מנהלי בתי החולים השובתים מזה כשבוע במחאה על תקציבים שלא סופקו, שספקים לא מוכנים להעביר להם תרופות ומנות דם וכי הם לא יכולים לשלם משכורות לצוותים. לדבריהם, רק 550 מיליון שקלים מתוך 960 מיליון השקלים שאושרו, הועברו.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין תקף ואמר: "אני לא מבין איך חברי כנסת מסוגלים לשבת בנחת על הכיסא הזה. איפה הכבוד של המדינה הזאת? למה אנחנו צריכים להגיע? "אנחנו מקיימים שיחות אל תוך הלילה ומנסים לשכנע אחד את השני לא לסגור מערכות. לא מוכנים לתת לנו עוד מנות דם ללא תשלום מיידי. יש לי עשרות מכתבים שכתבתי לספקים שהכנסת התחייבה להעביר לנו כסף, אבל הם לא סומכים עליכם יותר. אנחנו לא נצא מהמשבר הזה במילים". כך מפרסם הבוקר אליאב בטיטו ב'מעריב'.

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ' פעאד חכים סיפר כי נאלץ לבטל תור לאמו, שנזקקה לטיפול בבית החולים: "אני לא יכול להביט לאמי בעיניים לאחר שביטלתי לה תור לפני יומיים", אמר

בתגובה לטענות אמר מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב: "כל 960 המיליון תוקצבו. משרד האוצר העביר מקדמות בסך 550 מיליון שקלים בינתיים. אין לנו כוונה לסגת בשקל אחד מההתחייבות כלפי בתי החולים. אני ואנשיי חושבים על חיי החולים בדיוק כמו כל אחד מכם". על כך השיב ח"כ ינון אזולאי: "גם אם תגיד אלף פעמים שהכסף עבר זה לא יהפוך לאמת, ובינתיים חולים מתים. על מי אתם עובדים?".

משרד הבריאות שביתת רופאים שביתה תקציב בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד