ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברקע איומי הרמטכ"ל

למרות הטרור על הגדר: שורת הטבות לרצועה

הדרג המדיני החליט לאפשר החל מהבוקר שורת הקלות נוספות לרצועת עזה, ברקע ההסלמה הביטחונית וחידוש פעילות הטרור על גדר המערכת | לפני יומיים איים הרמטכ"ל: "הפרות סדר וטרור – יובילו לתגובה חריפה או למבצע"

למרות הטרור על הגדר: שורת הטבות לרצועה
משאיות בגבול\\הירי על הלוחם צילום: פלאש 90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הבוקר (רביעי) על שורת הקלות לרצועת עזה, בנוסף להקלות שכבר אושרו בשבועות האחרונים. זאת, למרות הפרות הסדר ופעילויות הטרור בימים האחרונים על גדר הגבול, בשיאן נהרגם לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, לאחר שנפצע אנושות בראשו כתוצאה מירי שביצע מחבל פלסטיני בגבול רצועת עזה.

בין היתר, הוחלט על הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה לעד 15 מיילים ימיים וכן על הרחבת פתיחת מעבר כרם שלום, להעברת ציוד וסחורות. בהודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים נאמר כי ההחלטות על הקלות התקבלו בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני.

כמו כן, תוגדל אספקת המים לרצועת עזה ב-5 מיליון מטר מעוקב (מלמ"ק) נוספים. בנוסף, תוגדל מכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז ב-5,000 נוספים (סך כל המכסה - 7,000). יצויין כי ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד.

הצעדים ייכנסו לתוקף החל מהיום, יום רביעי. הצעדים האזרחיים שאושרו ע"י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב.

נזכיר, כי ביום שני התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי למהומות שיוזם ארגון חמאס על גדר המערכת, שנועדו להטריד את תושבי עוטף עזה ולוחמי צה"ל. "שקט וביטחון יאפשרו שיפור בתנאים האזרחיים, אבל הפרות סדר וטרור – יובילו לתגובה חריפה או למבצע", אמר.

עזה טרור הקלות דיג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד