י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כישלון הנסיגה מאפגניסטן

בכירים בצבא ארה"ב דורשים מביידן להדיח את שר ההגנה והרמטכ"ל

עשרות גנרלים בדימוס דורשים מנשיא ארה"ב ביידן לפטר לאלתר את שר ההגנה לויד אוסטין ואת מפקד המטות המשולבים של צבא ארה"ב בגלל הכישלון בפינוי הכוחות האמריקאים מאפגניסטן

בכירים בצבא ארה"ב דורשים מביידן להדיח את שר ההגנה והרמטכ"ל
ביידן משוחח עם אנשיו לגבי אפגניסטן צילום: הבית הלבן

אתמול (שלישי) התפרסם מכתב פומבי, עליו חתומים 90 גנרלים ואדמירלים בדימוס, שדורשים מהנשיא ביידן להדיח לאלתר את שר ההגנה לויד אוסטין ואת מפקד המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל מארק מילי.

הגנרלים טוענים כי המסורת הצבאית מורכבת מעיקרון הנשיאה באחריות, וכי איש צבא שנכשל חייב לשלם על כך מחיר אישי. לדבריהם, לשני הבכירים וכן לשרשרת המפקדים שתחתיהם, הנוגעים לאחריות על האירועים באפגניסטן, אין הצדקה להמשיך ולשרת במערכת הביטחון האמריקאית.

"אם הם לא התריעו בפני הנשיא ביידן אודות אי המוכנות של הצבא לנסיגה מהירה, כמובן שעליהם להיות מודחים משום שלא מילאו את תפקידם ולא העריכו נכונה את המציאות", כותבים הגנרלים, "ואם הם כן ידעו וכן התריעו בפני הנשיא, אבל דבריהם לא עשו רושם והנשיא התעלם מהם, או אז עליהם להתפטר במחאה על הפקרת חיילים וציוד צבאי יקר".

על פי ההערכות, האמריקאים השאירו באפגניסטן ציוד צבאי בשווי של כמה מיליארדי דולרים, כולל מטוסים, מסוקים, מערכות הגנה אווירית, מחשבים עם תוכנות יקרות ואפילו מידע מודיעיני רב ערך אודות כל מי שעמדו בשיתוף פעולה עם האמריקאים ברחבי אפגניסטן כולה. חלק מהציוד הושמד על ידי האמריקאים בבהלה ובחופזה, ולפי הדיווחים גם מטוסי הקרב שהושארו מאחור קיבלו 'טיפול' שכלל חבלה יסודית במערכות הבקרה וההיגוי הפנימיות. סביר להניח שבתקופה הקרובה ניתן יהיה להיווכח אם יש אמת בדיווחים, כשאנשי טליבאן יציגו לראווה את השלל שנפל לידיהם כשזה בשימוש נרחב.

אפגניסטן טליבאן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד