כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לקראת החגים

התושבים החרדים נפגשו עם השוטרים: "היענות נרחבת"

במשטרה מדווחים על היענות נרחבת בקרב הציבור החרדי לשמירה ולהקפדה על הנחיות הקורונה לקראת החגים הבעל"ט | בד בד, בימים האחרונים נפגשו שוטרי המש"ח (מרכז שרות חרדים) עם עשרות תושבים בשכונות החרדיות בבירה

התושבים החרדים נפגשו עם השוטרים: "היענות נרחבת"
שוטר עם תושב חרדי צילום: דוברות המשטרה

מגיפת הקורונה ואירועי הבטיחות הקטלניים בשנה האחרונה חידדו את הצורך של הקהילות וחצרות חסידיות להקפיד הקפדה יתרה על שמירת חיי אדם באירועים השונים. בשבועות האחרונים נפגשו עשרות נציגי הקהילות והחצרות השונות עם נציגי משטרת ישראל לחשיבה משותפת על המתווה הנכון, בו יתאפשרו הצפילות תפילה והאירועים שונים בביטחה, הן מנגיף הקורונה והן בנושאי בטיחות שונים, בעיקר בנושא הטריבונות ועוד.

השנה, כאשר האתגרים הינם גדולים מהעבר, הנחה מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן לערוך מפגשים עם כלל נציגי הקהילות שאליהן יגיעו מאות ואף אלפים על מנת לחגוג את החגים בהעל"ט. מורכבות בתי הכנסת והמקומות בהם יערכו אירועים שונים, הביאו את המשטרה לפנות לכלל הגורמים על מנת להגיע למודל משותף ובטוח.

בניגוד למידע שאינו מחמיא כלפי הציבור, אומרים במשטרה, כפי שמשתקף ע"י גורמים שונים, בפעילות עם השוטרים בראשותו של מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ שימי מרציאנו ומפקד המש"ח רפ"ק שי פוזמנטיר, "שוב הוכח לכלל הנוגעים בציבור כי האחריות לבטיחותם של המגיעים לקהילות וחצרות החסידים עומדת במקום הראשון בהכנות לקראת החגים"

בשבועות האחרונים נערכו עשרות רבות של מפגשים עם כלל החצרות והקהילות והמסקנות בפגישות הללו מיושמות בשטח. במנהלת שרות חרדים של המשטרה מציינים כי "האחריות המשותפת של כלל הגורמים, מהווה רוח חדשה ומוכיחה לכלל הציבור כי בחשיבה משותפת ניתן לקדם את הבטיחות ללא מתחים מיותרים". בימים הקרובים צפויים להימשך המפגשים על מנת לאפשר קיומם של שווקי ארבעת המינים באופן הבטוח ביותר.

היערכות משטרת ישראל וגורמים תוך קהילתיים היא חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות של משטרת ישראל ובעיקר של המש"ח, מרכז שרות חרדים. היחידה אמונה על פעילות ביחד עם הציבור הרחב בשכונות החרדיות בירושלים וכחלק מתיפקודה היא מקיימת שיח שוטף ויומי על ידי השוטרים הקהילתיים הסובבים בשכונות השונות.

מטרת היחידה, בין השאר, לשמוע את מצוקותיהם של התושבים השונים בשכונות מאה שערים, גאולה, מקור ברוך, זיכרון משה, רוממה, רמות, רמת שלמה, עזרת תורה, הבוכרים, סנהדריה ורמת אשכול. כחלק מפעילותם של השוטרים הקהילתיים, הם מונחים ליצור קשר ישיר עם התושבים בשכונות החרדיות ובימים האחרונים רבים מהתושבים פוגשים את השוטרים שיוצאים למקומות ציבוריים, יושבים ברשות הרבים עם שולחן וכסאות ומזמינים את כלל הציבור להגיע ולשוחח על מצוקותיהם.

שוטרי היחידה מדווחים כי בימים האחרונים מאות מתושבי השכונות השונות מגיעים, משוחחים איתם, מצביעים על בעיות הכואבות להם בתחומי אכיפה ובתחומים שונים של איכות חיים. במשטרה מציינים כי השוטרים, ביחד איתם ועם גורמים עירוניים, עושים ככל הניתן לפתור את מצוקות התושבים במהירות ולשביעות רצונם.

רבים מהתושבים התלוננו על לכלוך רב וקירות מכוסים בכתובות שונות המכערות לטענתם את נוף החיים שלהם. מיד לאחר קבלת התלונות, שוטרי המש"ח יחד עם גורמים עירוניים פעלו ועדיין פועלים על מנת לנקות את הכתובות ובכך ליצור סביבת חיים נעימה יותר

"במשטרת ישראל קוראים לכלל הציבור בשכונות העיר ירושלים לפגוש בכל עת את השוטרים הקהילתיים וביחד להגיע לפתרונות יצירתיים לרווחת כלל הציבור", נמסר מהמשטרה.

שכונות חרדיות משטרת ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד