כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הליכים רק לאחר פניית התקשורת

המקרה החריג והמסוכן במשטרת בני ברק שלא טופל

המקרה החריג שמסעיר את משטרת בני ברק: לא ננקטו צעדים נגד שוטר בתחנת המשטרה שאחסן את אקדחו בתנור אפייה בניגוד לחוק, וכך גרם לחברו, שלא הבחין באקדח, להפעיל את התנור ולשרוף את האקדח. השוטר עדכן את מפקדיו על האירוע החריג, אך רק לאחר פניית התקשורת למשטרה, היא מסרה כי יבחנו את המקרה

המקרה החריג והמסוכן במשטרת בני ברק שלא טופל
אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוטר בתחנת המשטרה בבני ברק, שבמסגרת תפקידו נושא אקדח, אחסן אותו בתנור אפייה בניגוד לחוק, כך שבהמשך הוא נשרף. כך דיווח הערב (רביעי) לירן לוי ב'וואלה'.

על פי הדיווח, החשד הוא כי השוטר ביקר בדירת מכרים והחליט להחביא את הנשק בתנור האפייה. אדם אחר שהיה באותו הבית, לא הבחין באקדח שמונח בתנור, הפעיל אותו כשהנשק בתוכו - והביא לשריפת האקדח. לא היו נפגעים באירוע, אך לאקדח המשטרתי נגרם נזק משמעותי.

למרות שהשוטר דיווח למפקדיו על האירוע החריג, טרם ננקטו נגדו צעדים, ורק כעת, לאחר פנייה של כתב 'וואלה' למשטרה, הודיעו בארגון כי יבחנו את המקרה החריג ויחליטו אם וכיצד לפעול נגד השוטר.

יצוין כי בפקודת המשטרה על נשיאת נשק משטרתי ואבטחתו נכתב כי "איש משטרה המקבל לידיו נשק משטרתי, ינקוט, בכל עת, מרב האמצעים למניעת סכנה לחייו או לשלמות גופו של אדם. איש המשטרה ינקוט, בכל עת, אמצעים סבירים לאבטחת הנשק מפני גניבה, אובדן, נזק או קלקול". עוד צוין בפקודה כי על המפקד הממונה למנות קצין לבדיקת נסיבות נזק או אובדן, לאחר סיום ההליכים הפליליים המתנהלים בעניין איש המשטרה.

על פי חוק, תחת ההגדרה של מעשי פזיזות או רשלנות שדינן שלוש שנות מאסר, נמצא גם אדם ש"עושה מעשה לגבי חומר נפץ או כלי ירייה שבהחזקתו, או אינו נוקט אמצעי זהירות נאותים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בהם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "נסיבות האירוע הועברו לבדיקה והנושא יטופל בהתאם לממצאיה".

אקדח שוטר רשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד