י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקיפת השוטרות באוטובוס

הורי הצעיר שנעצר בביקורת חריפה על המשטרה: "מבינים מייד שהוא בעל מוגבלות"

יממה לאחר שנעצר, בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרו של צעיר חרדי, בעל מוגבלות שכלית, שתקף שוטרות במהלך אכיפת עטיית מסכות | הורי הצעיר מציגים גרסה שונה: "היו צריכות להבין שהוא חולה", מטיחה האם | אביו: "הוא נושא תעודת נכה, מדוע לא התייחסו?"

הורי הצעיר שנעצר בביקורת חריפה על המשטרה: "מבינים מייד שהוא בעל מוגבלות"
התוקף צילום: מתוך הסרטון-דוברות המשטרה

הוריו של הצעיר החרדי שנעצר אתמול (רביעי), לאחר שתקף ופצע שוטרות שאכפו עטיית מסכות באוטובוס ציבורי סמוך לירושלים, מביעים ביקורת חריפה על המשטרה וטוענים כי על השוטרות היה להבין שמדובר בבעל מוגבלויות. "הוא היה מבולבל וחשש מהן", אומרים ההורים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. האם ציינה כי "יש לו בעיית תקשורת", מה שיכול לדבריה להסביר את התגובה הבלתי מוסברת של הצעיר.

ההורים טוענים כי ההתעקשות של השוטרות להורידו מהאוטובוס וחוסר הרגישות שהפגינו כלפיו, גרמו לו לבהלה. לדברי האם, "ייתכן מאוד שההתפרצות שלו נבעה מניתוק שנגרם לו מהאפליפסיה ממנה הוא סובל".

"הן היו צריכות להבין שהוא חולה", מוסיפה אמו של הצעיר, תושב גבעת זאב. לדבריה, בשל מחלת האפילפסיה הוא אינו עוטה מסכה. "חוסר בחמצן גורם לו לפרכס". אביו של הצעיר הסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי בנו נושא עמו תעודת נכה. "הוא תמיד מציג את תעודת נכה שלו, היא צמודה אליו והוא מציג אותה כדי שיבינו שיש לו צרכים מיוחדים והוא לא יכול לעטות מסכה. מדוע הן לא התייחסו לזה?".

בנוסף, טוענים ההורים כי בנם מקבל יחס שאינו הולם את מצבו הבריאותי והנפשי וכי הם חוששים לשלומו. "הכניסו אותו לתא מעצר וחלף שבע שעות עד שעדכנו אותנו באופן מסודר". הם מוסיפים כי גם כעת בנם לא מקבל טיפול כראוי.

במהלך הלילה הועבר הצעיר לתחנת משטרת לב הבירה והבוקר צפויה המשטרה לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר גורמים פועלים בניסיון לסייע לצעיר ולבני משפחתו, ביניהם הרב שמעון שישא, מעסקני העדה החרדית והרב אהרון בוימל, המתגורר בסמיכות למשפחת הצעיר העצור. 

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', הצעיר החרדי כבן ה-21 נעצר לאחר שתקף שוטרות שהיו במהלך אכיפת עטיית מסכות. לפי תיעוד שפרסמה המשטרה, השוטרות עלו לאוטובוס וביקשו מהצעיר להזדהות לאחר שלא עטה מסכה, אולם הוא בתגובה החל להקניט אותן. "יש סיבה לזה, לשים מסכה, פורים היום?", נשמע הצעיר אומר לשוטרות, "אף אחד לא הודיע, גם לא בטלפון".

החשוד סירב להזדהות ואמר לשוטרות: "לא רוצה, אני חייב לך משהו?, לכי לביטוח לאומי, שם ייתנו לך את הכסף". בהמשך, לאחר שהורד מהאוטובוס, תקף הצעיר את השוטרות בפניהן ופצע אותן.

מהמשטרה נמסר אתמול, כי במהלך פעולות שוטרים לאכיפת עטיית מסיכה למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב משתמשי התחבורה הציבורית, אותר נוסע באוטובוס שאינו עטה מסיכה וביקשו לזהות אותו. "החשוד בן 21 תושב גבעת זאב, סרב לדרישת השוטרים ובשלב מסוים החל לתקוף את שתי השוטרות וגרם להן חבלות. החשוד שנעצר הועבר לחקירה במשטרה", נמסר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לטענות ההורים: "מדובר באירוע חמור במהלכו הותקפו שוטרות שביצעו תפקידן במקצועיות וסבלנות רבה אל מול האזרח כפי שניתן לראות בצילומים מתוך האירוע. בניגוד מוחלט לנטען, בשום שלב באירוע לא הוצגה תעודה המעידה על מוגבלות האזרח או כזאת שיכלה להביא לזיהויו, זיהוי שיכל להביא למניעת התפתחות האירוע ותקיפת השוטרות. יתרה מכך, לאחר מעצרו וטרם כליאתו של החשוד הרי שככל עציר הוא נבדק בידי גורם רפואי מוסמך שלא מצא מניעה לכליאתו עד הבאתו בפני שופט במהלך היום".

 

חינוך מיוחד תקיפת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד