י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המנהלת בשיחה ל'בחדרי'

פרסום ראשון: ילדי "הכהן הגוי" מתחנכים במוסד דתי

ילדיו של "הכהן הגוי", המיסיונר מיכאל כהן שהתחפש ליהודי והתגורר עם משפחתו בגבעה הצרפתית בירושלים, לומדים במוסד דתי במועצה מקומית מבשרת ציון הסמוכה לירושלים. מנהלת בית הספר ל'בחדרי': "פניתי לחמ"ד (מינהל החינוך דתי) אבל עד כה טרם ננקטו צעדים. הידיים שלי כבולות, אינני יכולה לפעול לבד"

פרסום ראשון: ילדי "הכהן הגוי" מתחנכים במוסד דתי
הגוי שהתחזה ליהודי צילום: צילום מסך

ילדיו של "הכהן הגוי", המיסיונר מיכאל כהן שהתחפש ליהודי והתגורר עם משפחתו בגבעה הצרפתית בירושלים, לומדים במוסד דתי במועצה מקומית מבשרת ציון הסמוכה לירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגוי שברח מהשכונה לאחר שנחשפה זהותו האמיתית, הגיע עם משפחתו למבשרת ציון וביקש לרשום את ילדיו במוסדות החינוך במקום.

הילדים לומדים כעת בבית ספר ממלכתי-דתי 'גוננים' שבמועצה המקומית. מנהלת בית הספר סיפרה בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי המשפחה לא הזדהתה עם הדמות המיסיונרית שלה, והיא שמעה על מעללי המשפחה רק מפניות של הורים מודאגים השולחים את ילדיהם לבית ספר.

אב המשפחה מתארח בראיון על הנצרות/ צילום מסך

לדברי המנהלת, "הנהלת בית הספר כפופה למשרד החינוך ואי אפשר להחליט לבד את מי להעיף ואת מי להשאיר".

"פניתי לחמ"ד (מינהל החינוך דתי) אבל עד כה טרם ננקטו צעדים", סיפרה מנהלת בית הספר ל'בחדרי חרדים', "פניתי במהלך כל חודשי הקיץ אל מפקח החמ"ד, אבל הידיים שלי כבולות, אינני יכולה לפעול כי הדבר אינו בתחום האחריות שלי".

כזכור, פרשיית "הכהן הגוי" הסעירה את הקהילה החרדית בגבעה הצרפתית בירושלים: משפחה אמריקאית מוכרת בקהילה החרדית בגבעה הצרפתית בירושלים התגלתה כנוצרית. אב המשפחה הזדהה ככהן, כתב תפילין ומזוזות, פדה ילדים ואף חיתן זוגות. כעת מתברר, מדובר בגוי למהדרין.

הסיפור מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' וממנו עולה כי לאחר חקירות ודרישות התברר, המשפחה עלתה לישראל מארה"ב באמצעות מסמכים מזויפים. תחילה השתקעה המשפחה בשכונת נחלאות, אך שם סיפורם נחשף והמשפחה עברה להתגורר בגבעה הצרפתית.

האברך הגוי/ צילום מסך

המשפחה השתקעה בשכונה הירושלמית והילדים עודם לומדים במוסדות החינוך בשכונה. טרם חשיפת הסיפור, אם המשפחה חלתה את חוליה האחרון, וכל הקהילה התגייסה למענה. לאחר פטירתה, הקהילה אף פתחה קרן צדקה ייעודית, כשכולם נרתמים עבור משפחת העולים הנמצאת בישראל ללא קרובים.

לאחר תקופה, בעקבות פעילות עסקנים שונים, התברר כי המשפחה נוצרית ועלתה לישראל בזיוף מסמכים. אב המשפחה הודה לעסקנים, כי מטרתו הייתה להתערות בקהילה החרדית ולהפיץ את דתו בין החרדים.

יוני קיימן תושב בשכונה המעורה בכל הפרטים סיפר אז ל'בחדרי חרדים': "עד עכשיו שמרו את זה בסוד, כי לא רצו שאב המשפחה יברח שוב לשכונה אחרת, ורצו לפעול לשלול ממנו אזרחות. הבוקר, האב התחיל לטשטש עקבות וגם לא שלח את בנותיו ל'בית יעקב' ולכן החלטנו לספר זאת בשכונה, כדי שהתושבים ידעו את הסיפור האמתי ושהוא לא יברח לשכונה אחרת".

מיסיון האברך הגוי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד