י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"סימון אוכלוסייה"

הח"כ מזהיר: אכיפה מוגברת על החרדים • צפו

בצל העלייה בתחלואה, חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' קורא לדאוג לכך שהמגזר החרדי לא יהיה היעד האכיפה מספר אחת של המשטרה | הוא טען שישנה אפליה בין בתי התפילה של היהודים לבין המוסלמים - והדגיש: "לא היה מתקבל באף מדינה בעולם"

הח"כ מזהיר: אכיפה מוגברת על החרדים • צפו
שמחה רוטמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמה ימים בודדים לפני חגי תשרי, חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' התייחס אתמול (חמישי) לחשש מפני יחס מפלה באכיפה מוגברת כלפי האוכלוסייה החרדית בחגי תשרי.

רוטמן הזכיר שכשבחגים המוסלמים נסעו לטורקיה לא דאגו כלל, אך כעת כשיש חגים יהודים מזהירים מפני התפרצות באומן, שעליה בראש השנה. הוא קרא לדאוג לכך שהמשטרה לא תאכוף אצל החרדים הרבה יותר משאר הציבור.

"כשהיינו בחגים המוסלמיים ואנשים נסעו לטורקיה אמרו לנו שהכל בסדר", אמר בוועדת חוקה. "עכשיו כשמגיעים החגים יהודים ואיתם הנסיעות לאומן פתאום יש בעיה. כמו כן ברחבת הכותל יש מתווה של קפסולות ומגבלות בעוד שבהר הבית אין מגבלות".

חבר הכנסת ממפלגת 'הציונות הדתית' הדגיש: "מצב זה של אפליה בין בתי תפילה וסימון אוכלוסייה לא היה מתקבל באף מדינה בעולם. הפתרון שמוצע כעת על ידי משטרת ישראל הוא אפליקציה".

"כרגע עלינו לשאול איך אנחנו דואגים שהציבור החרדי, שאין לו נגישות לסמארטפונים אפליקציות, לא הופך להיות יעד האכיפה מספר אחת של משטרת ישראל", קרא רוטמן.

אכיפה סלקטיבית שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד