ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מבצע כוננות

מתכוננים לרעידת אדמה: איחוד הצלה ביצעו הכשרה מיוחדת לערבים ממזרח ירושלים

איחוד הצלה ופקע"ר הכשירו 30 מתנדבים ערבים ממזרח ירושלים לתת מענה ראשוני במקרה של רעידת אדמה

מתכוננים לרעידת אדמה: איחוד הצלה ביצעו הכשרה מיוחדת לערבים ממזרח ירושלים
מבצע הכשרה צילום: דוברות איחוד הצלה

30 מתנדבי איחוד הצלה, ערבים ממזרח ירושלים, עברו בשבוע שעבר הכשרת חילוץ על ידי פיקוד העורף. מטרת ההכשרה היא לאפשר למתנדבים, כולם אנשי רפואה מתנדבים, לתת מענה ראשוני בקהילה כמחלצים במקרה של רעידת אדמה. "הנחת העבודה אומרת שבמקרה של רעידת אדמה מי שיעניקו מענה ראשונים הם אנשים מתוך הקהילה", מסביר אלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה. "המתנדבים גרים במזרח ירושלים, מכירים את הסביבה, התושבים והשפה, ולכן יש להם יתרון בהענקת עזרה בשעות הראשונות לאחר רעידת אדמה עד הגעה של כוחות פיקוד העורף וכוחות הצלה נוספים. לכן פיקוד העורף ואנו באיחוד הצלה רואים חשיבות גדולה בהכשרה הזאת שיכולה להציל חיים בעתיד במקרה של אסון חס וחלילה".



פולק הוסיף כי: "כארגון שחרט על דגלו הצלת חיים זאת גאווה עבורנו שמתנדבים ערבים ממזרח ירושלים באיחוד הצלה עברו הכשרה וקיבלו תעודות מפיקוד העורף. שיתוף הפעולה בין פיקוד העורף, איחוד הצלה והחברה הערבית יוצר משולש וחיבור אמיתי שמציל חיים. ובימים אלו של קיטוב בישראל, החיבור סביב הצלת חיים נותן תקווה לכולנו".


פרויקט איחוד הצלה • קרדיט: דוברות איחוד הצלה 

חובש איחוד הצלה, מוחמד עביד, המתגורר בעיסאוויה מספר: "עברנו קורס חילוץ של שלושה ימים במהלכו תרגלנו חילוץ של לכודים ממבנים הרוסים והענקת טיפול רפואי בשטח. אני מאמין שחס וחלילה במקרה של הרס רחב היקף בעקבות רעידת אדמה, הדבר הנכון הוא שמי שנצא במקום ויש לו את ההכשרה והכלים, ייתן מענה מיידי. אנחנו מגיעים מהשכונה ומכירים אותה. אני מכיר את כל הכפר, את התושבים והמבנים ולכן אוכל במקרה אסון לכוון את האוכלוסייה למקום בטוח. אחר כך נוכל להתחיל בחילוץ לכודים במעגלים הקרובים ומשם להרחיב את המענה עד הגעת כוחות ההצלה".

במקביל ניתנת הזדמנות אחרונה להצטרף למיזם ההגרלה המיוחד של איחוד הצלה בלחיצה כאן>>>

איחוד הצלה רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד