י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאשקלון עד בני ברק

קרבות בתי האבות: מתקפות הדדיות בעקבות 'מחדל פריימן'

בית האבות 'ותיקים' בבני ברק שיגר התראה לפני תביעה בגין הוצאת דיבה לבית האבות 'נאות אבי' באשקלון, כאשר המחלוקת היא האם חיה פריימן ע"ה הגיעה עם צמיד עם פרטים לא נכונים לבני ברק מאשקלון או שהטעות בזיהוי נעשתה בבני ברק. ב'וותיקים' טוענים כי פריימן הגיעה מאשקלון עם צמיד עם פרטים שאינם שלה, מה שגרם לטעות בזיהוי

קרבות בתי האבות: מתקפות הדדיות בעקבות 'מחדל פריימן'
אילוסטרציה. התעללות בקשישה בבית אבות צילום: "עורב חקירות", חיפה

בית האבות 'ותיקים' בבני ברק שיגר היום (ראשון) התראה לפני תביעה בגין הוצאת דיבה לבית האבות 'נאות אבי' באשקלון, כאשר המחלוקת היא האם חיה פריימן ע"ה הגיעה עם צמיד עם פרטים לא נכונים לבני ברק מאשקלון או שהטעות בזיהוי נעשתה בבני ברק. ב'וותיקים' טוענים כי פריימן הגיעה מאשקלון עם צמיד עם פרטים שאינם שלה, מה שגרם לטעות בזיהוי.

ההתראה נשלחה לאחר שבית האבות 'נאות אבי' האשים את 'מרכז ותיקים' ברשלנות, בזלזול בחיי אדם וברגשות המשפחות.

במכתב ההתראה דרשו מבית אבות 'נאות אבי' באשקלון "לחדול לאלתר מלהפיץ או לפרסם גרסה כוזבת הבאה להטיל עלינו את האחריות למחדל ולכשל החמור שאירע במוסדכם".

ההאשמות פורסמו מוקדם יותר היום על ידי בית האבות 'נאות אבי', בתגובה לפרסומים בתקשורת על המקרה המזעזע: "בית האבות 'נאות אבי' העביר על פי הוראת משרד הבריאות את הדיירים המבודדים ומאומתי קורונה לבית אבות 'מרכז ותיקים' כשכל הדיירים עונדים צמידי תיוג מודפסים עם שמם ופרטים רפואיים נוספים. ביום שני, 30.08.21 עדכן 'מרכז ותיקים' כי אחת הדיירות נפטרה, הודעה נמסרה למשפחתה לפי דיווח מרכז ותיקים על פטירתה. לקראת החג, 'נאות אבי' שלחו שי לחג לכל הדיירים שלהם באיחולי החלמה וברכת חג שמח וביקשו לצלם את הדיירים מקבלים את השי בכדי לשמח את המשפחות. בתמונות שנשלחו גילו 'נאות אבי' למרבה הזוועה ובתדהמה מוחלטת כי הדיירת ש'נפטרה' על פי הדיווח של 'מרכז ותיקים' מצולמת עם המתנה".

"עם היוודע מחדל הדיווח השגוי של 'מרכז ותיקים' פנו מ'נאות אבי' באופן בהול למשרד הבריאות ולמנהל 'מרכז ותיקים' בדרישה מיידית לפתוח בבדיקת אירוע חריג זה. כמו כן, 'נאות אבי' שלחו באופן מיידי את האחות הראשית לבדוק מה קורה עם שאר הדיירים השוהים ב'מרכז ותיקים' ונמצא שעוד דיירים שוהים ללא תיוג על היד כפי שנשלחו וללא זיהוי סדור. הדיירת שדווח בטעות כי היא נפטרה תויגה בטעות על ידי 'מרכז ותיקים' בתיוג לא נכון עם שם של דיירת אחרת".

"ב'נאות אבי' רואים בחומרה את ההתנהלות הרשלנית של 'מרכז ותיקים' באירוע זה שגרמה לזלזול בחיי אדם וברגשות המשפחות. נציין כי 'נאות אבי' פנו מספר פעמים למשרד הבריאות וביקשו שוב ושוב להשאיר את הדיירים המבודדים במחלקה ייעודית אצלם במקום להעביר אותם "למרכז ותיקים", אולם משרד הבריאות סירב לבקשותיהם והורה להעביר את הדיירים החולים".

מבית האבות נאות אבי באשקלון נמסר בתגובה לאיומי התביעה של בית האבות ותיקים בבני ברק: "צר לנו כי מרכז ותיקים במקום לתחקר את מחדליו שלו בוחר באסטרטגיה של הפניית אצבע מאשימה כלפי מי שטיפלו בדיירת באופן מסור מזה שנים. הדיירת הועברה אליהם במצב טוב, כשהיא מתויגת עם על המידע הנדרש ותוך פחות מ 48 שעות הדיירת מצאה את מותה וזאת לאחר שגם תויגה בטעות על ידי מרכז ותיקים. הדיירים כולם פונו למרכז ותיקים כשהם כולם מתויגים כהלכה.

"כל הגורמים הרלוונטיים ובהם המשפחה והקרן לטיפול חסויים עודכנו בדבר האירועים המצערים שהתרחשו במרכז ותיקים. אנו קוראים למשרד הבריאות לנהל בדיקה מקיפה ולפרסם את תוצאותיה בשקיפות מלאה", לשון תגובת 'נאות אבי'.

קורונה בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד