כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתחננים להכרה

דובר הטאליבן: "הגרמנים יתקבלו בברכה באפגניסטן"

דובר הטליבאן אמר כי הגרמנים יתקבלו בברכה באפגניסטן וכי הם מקווים שברלין תפתח קשרים דיפלומטיים. הטאליבן מנסה לקבל לגיטימציה בינלאומית, כמו גם לסיוע משמעותי ממדינות העולם

דובר הטאליבן: "הגרמנים יתקבלו בברכה באפגניסטן"
דובר הטליבאן צילום: מתוך הסרטון

בראיון שהתפרסם בגרמניה אמר דובר הטליבאן זביחולה מוג’אהיד לעיתון הגרמני Welt am Sonntag כי הטליבאן השולט כיום ברוב אפגניסטן מעוניין ביחסים דיפלומטיים ותמיכה כספית מגרמניה.

"אנו רוצים יחסים דיפלומטיים חזקים ורשמיים עם גרמניה", אמר מוג'אהיד לעיתון. בנוסף ליחסים הדיפלומטיים, הטליבאן גם מבקש תמיכה כלכלית, סיוע הומניטרי ושיתוף פעולה בתחום הבריאות, החקלאות והחינוך מגרמניה.

מוג'אהיד אמר שגרמנים תמיד היו רצויים באפגניסטן. והוסיף כי פעם נתפשו הגרמנים כהשפעה חיובית באפגניסטן. "לרוע המזל, הם הצטרפו לאמריקאים, אבל זה נסלח עכשיו", אמר מוג'אהיד.

גרמניה סגרה את שגרירותה בקאבול עם השתלטות הטליבאן והעבירה את השגרירות בראשות מרקוס פוצל לדוחא בירת קטאר, אך ממשלת גרמניה נשארה בקשר עם הטליבאן. ברלין שואפת לקיים רמה מסוימת של שיתוף פעולה בכדי להוציא אפגנים שעבדו עם גרמניה מהמדינה. לטליבאן יש משרד פוליטי המתפקד בדומה למשרד החוץ בדוחא.

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, הדגיש כי ייצוג דיפלומטי אינו נחשב הכרה בממשלת הטליבאן, הוא אמר בשבוע שעבר: "אם זה אפשרי מבחינה פוליטית ואם המצב הביטחוני מאפשר זאת, אז לגרמניה תהיה שגרירות משלה שוב בקאבול".

טאליבן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד