כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הבריחה מכלא גלבוע

תיעוד המנהרה ממנה נמלטו האסירים הביטחוניים

6 אסירים ביטחוניים נמלטו הלילה מכלא גלבוע באמצעות מנהרה שחפרו מתאם | בשב"ס מפרסמים הבוקר תיעוד מהמנהרה שהביכה את כוחות הביטחון | צפו

תיעוד המנהרה ממנה נמלטו האסירים הביטחוניים
פתח המנהרה צילום: דוברות שב"ס

במערכת הביטחון ובשירות בתי הסוהר ממשיכים הבוקר (שני, ערב ראש השנה) לחקור את תקרית הבריחה של ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו הלילה מכלא גלבוע בצפון הארץ. במקביל נמשכים המאמצים להביא לתפיסתם, אם כי הערכה היא שהמחבלים הספיקו להימלט לג'נין או לאזור אחר ברשות הפלסטינית.

מתחקיר ראשוני שבוצע עולה כי בשעה 3:00 לפנות בוקר, דיווחו אזרחים למשטרת ישראל על זיהוי דמויות חשודות בסמוך לבית הסוהר גלבוע. עם קבלת הדיווח הראשוני הוקפצו כוחות מיוחדים של שב"ס בתגבור יחידות מצדה וכוחות משטרה גדולים יחד עם לוחמי משמר הגבול, צה"ל וגששים שפתחו בחיפושים בשיתוף שירות הבטחון הכללי.

קציני הביטחון ביישובי הסביבה עודכנו בבריחה ומחסומים הוצבו בדרכים והופעלו אמצעים מיוחדים. חפ"ק אחוד הוקם במקום וכוחות משטרה נפרסו בישובי הסביבה.

משחזור ראשוני שנערך על ידי שב"ס, האירוע החל בסמוך לשעה אחת וחצי לערך, כאשר 6 האסירים נמלטו באמצעות פתח שהתגלה בתאם ויצאו לכיוון האזור הדרומי של בית הסוהר גלבוע.

האסירים שנמלטו הם מונדאל אינפיעאת (ג'יהאד אסלאמי) האחים מחמד עארידה ומוחמד עארידה (ג'יהאד אסלאמי), זכריה זביידי (פת"ח), יעקוב קדארי (ג'יהאד אסלאמי) ואיהם כמאמגי (ג'יהאד אסלאמי)

בהערכת מצב שנערכה הבוקר בשירות בתי הסוהר הוחלט להיערך לפיזור יתר האסירים הבטחוניים שנמצאים באגף.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל מסייעים במרדף אחר האסירים הבטחוניים שברחו מכלא "גלבוע".

"לוחמי צה"ל בשיתוף שב״כ, מסייעים למשטרת ישראל ולשירות בתי הסוהר בסריקות אחר האסירים הבטחוניים שברחו מכלא ״גלבוע״ מוקדם יותר הבוקר. כמו כן, הוקצו מספר כלי טיס למשימות חוזי. לוחמי צה"ל ערוכים ופרוסים במרחב יהודה ושומרון".

מנהרה בריחה מהכלא שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד