י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתיחות בדרום

אחרי האיומים: שריפות בעוטף עזה - בשל בלוני תבערה

בארגוני הטרור ברצועת מימשו את האיום לשוב ולהפריח בלוני תבערה | בשל כך, פרצו היום שלוש שריפות בשטחים חקלאיים בשטח המועצה האזורית שער הנגב | כוחות כיבוי פועלים לכיבוי השריפות

אחרי האיומים: שריפות בעוטף עזה - בשל בלוני תבערה
הפרחת בלונים מהרצועה צילום: פלאש 90

ברקע איומי ארגוני הטרור להסלים את המצב בדרום, החלו היום (שני) פעילי טרור להפריח בלוני תבערה מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה. כתוצאה מהפרחת הבלונים, נדלקו שלוש שריפות בשטחים חקלאיים בשטח המועצה האזורית שער הנגב.

מכבאות והצלה נמסר כי "בשעה האחרונה פועלים צוותי כבאות והצלה יחד עם גרורי צה"ל, קרן קיימת לישראל ורבש"ץ בשלושה מוקדים של שריפות קוצים בתחום מועצה אזורית שער הנגב". חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפות נגרמו בשל בלוני תבערה.

ארגוני הטרור ברצות עזה ובראשם חמאס, העלו בימים האחרונים את רף האיומים כלפי ישראל, בשל מה שהם מכנים המשך המצור על הרצועה וההתערבות הישראלית ברשימת הזכאים לקבלת הכסף הקטארי, שצפוי להיכנס לעזה כבר בימים הקרובים. כך או כך, בישראל נערכים לאפשרות של מספר ימי לחימה בדרום, אם הארגון ימשיך בעקשנותו.

בימים האחרונים נכנס לרצועה השליח הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, במטרה להסדיר באופן סופי את כניסת הכסף לרצועה. אל-עמאדי נפגש אף עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר, אולם זה הבהיר לו כי הארגון מתנגד באופן גורף להתערבות ישראלית ברשימת הזכאים.

לפי כלי תקשורת ברצועה, בחמאס זועמים על כך שישראל הורידה 2,000 בני אדם מרשימת הזכאים לכסף הקטארי, מפני שככל הנראה רבים מהם חברים בארגוני הטרור. יחד עם זאת, בחמאס הבהירו כי הם יאפשרו את הכנסת הכסף לרצועה.

בכירים בחמאס הבהירו לשליח הקטארי כי למרות הכנסת הכסף, שצפוי לסייע למשפחות רבות, הארגון צפוי להורות על הסלמה נוספת בגדר הגבול. בארגון אומרים כי ההפגנות האלימות, המכונות "הטרדות הליליות", יימשכו ובכוונתם לחדש גם את בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף.

בהודעת ארגון חמאס שיצאה במהלך השבת נאמר: "עמנו הפלסטיני ברצועת עזה נחוש בדעתו לקבל את כל דרישותיו ולשבור את המצור. לא נקבל עוד את ההקלות ההדרגתיות. כל הכלים והאמצעים זמינים כדי ללחוץ על ישראל"

שריפה עזה בלוני תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד