כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אולי בהמשך יגיע לישראל"

היהודי האחרון חולץ מאפגניסטן למקום בטוח

היהודי האחרון באפגניסטן שאוים על ידי דאעש ואל קאעידה חולץ יחד עם אזרחים נוספים למדינה שכנה ובהמשך יגיע לארצות הברית

היהודי האחרון חולץ מאפגניסטן למקום בטוח
מטוס הרקולס צילום: pixabay

היהודי האחרון חולץ מאפגניסטן. זבולון סימן טוב שאוים על ידי ארגוני טרור דאעש ואל קאעידה באפגניסטן, חולץ יחד עם אזרחים נוספים למדינה שכנה, ובשבועות הקרובים הוא יגיע לארצות הברית.

לאחר שסירב לחילוץ לפני כשבועיים, החליט היהודי האחרון כן לעזוב, לאחר שהבין שהטאליבן אמנם לא מחפש להרוג אותו, אך ספיחי אל קאעידה ודאעש מבקשים לרצוח אותו אם יצליחו להגיע אליו, הוא חצה את הגבול למדינה שכנה, ומשם יגיע ככל הנראה לארה"ב.

על פי הדיווח של רועי קייס ויואב זהבי ב'כאן חדשות', בחילוץ היו מעורבים מספר גורמים, ביניהם איש העסקים הישראלי-אמריקני מוטי כהנא שמתמחה בחילוץ אנשים ממקומות מסוכנים, וכן הרב משה מורגרטן, חסיד סקווירא מניו יורק, מגדולי העסקנים בארה"ב.

כאמור זבולון סימן טוב יגיע לארה"ב ככל הנראה, ומשם ינסו עסקנים לשכנעו לתת גט לאשתו שמתגוררת עם בנותיה/ו בישראל מזה שנים רבות.

מוטי כהנא שנמצא בשיאו של מירוץ הצלה באפגניסטן, מחלץ אנשים רבים שעבדו עם ארה"ב, כשאת המימון לכך מגייסים ארגונים פרטיים, כמו ארגון 'צדק' של הרב משה מורגרטן. כהנא שלח את מטוסו לפני כשבועיים לחלץ את היהודי האחרון זבולון סימן טוב, אך זה התחרט ברגע האחרון וסירב לעזוב. אך בימים האחרונים הוא השתכנע כי חייו בסכנה ועזב את המקום.

כהנא, המנהל חברת אבטחה פרטית, סייע בפינוי כמה מהיהודים האחרונים שנותרו בסוריה שסועת המלחמה בשנת 2014 וכיום הוא מעורב במספר משימות הצלה מתמשכים ברחבי אפגניסטן - אחד מהם היה סימנטוב.

אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד