כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עברו על החוק

מעל 100 נקנסו בגין תפילה בבית הכנסת

במהלך ליל ראש השנה התאספו מתפללים בבית כנסת במלבורן אוסטרליה בניגוד לחוק האוסר התכנסויות בימים אלה בעקבות הסגר שמוטל על המדינה זה חודשים. השכנים הלשינו והמשטרה פשטה וקנסה את הנוכחים באלפי דולרים

מתפללים. אילוסטרציה
מתפללים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעל 100 איש נקנסו במהלך ראש השנה במלבורן שבאוסטרליה, בגין "התכנסות לא חוקית בבית הכנסת". 

המשטרה במלבורן הקיפה את בית הכנסת לאחר שהופיעו ברשתות החברתיות תיעודים של עשרות אנשים שנכנסים לבניין בניגוד לחוק. תיעוד של שכנים שהגיע למשטרה, הביא למקום שוטרים רבים.

משטרת ויקטוריה טוענת כי "כ-100 מתפללים התאספו ליד בית כנסת בדרום מזרח מלבורן בניגוד לכללי הקורונה, והם נקנסו".

על פי הדיווח בתקשורת המקומית, מתפללים נצפו נכנסים לבניין בית כנסת ביום שלישי בבוקר, היום הראשון של ראש השנה. השוטרים הקיפו את הכניסות הקדמיות והאחוריות של הבניין, "כל המבוגרים שהשתתפו ייקנסו בסך 5,452 דולר, מספר ילדים שנכחו לא יקנסו", כך נמסר בהודעת דובר משטרת ויקטוריה.

ראש עיריית מלבורן, סאלי קאפ, גינתה את ההתכנסות הבלתי חוקית ואמרה: "כולם צריכים להיות מאוחדים לעצור את התפשטות זן הדלתא של הקורונה, כולם מרגישים שיש אירועים מיוחדים ואירועים דתיים וזמנים בהם אנו רוצים להיות יחד עם אחרים. כולנו מרגישים כך, אבל זה פשוט לא הוגן שחלק מהקהילה מרגישים שהם יכולים להפר את הכללים ולהתחמק מזה".

במהלך הפשיטה התפתח עימות בין המתפללים לאחד הצלמים שנפצע קל, וקיבל טיפול בבית החולים. משטרת ויקטוריה אישרה כי היא חוקרת את התקיפה וציינה כי "הקורבן, גבר בן 45, הותקף על ידי אלמוני מחוץ לבית הכנסת בערך בשעה 19:00", נכתב בהודעה וכי "החקירה נמשכת".

נזכיר כי אוסטרליה נמצאת בסגר הדוק זה כמה חודשים בעקבות השתוללות זן הדלתא בשטחה והתקהלויות אסורות, אפילו לא מנין אנשים.

קורונה מלבורן אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד