כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בריחת המחבלים מהכלא

נציבת שב"ס הודיעה שלא תתפטר למרות המחדל: "כאן כדי להמשיך להוביל"

למרות המחדלים הרבים, שהובילו לכאורה לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, הודיעה נציבת שב"ס לסגל העובדים כי היא לא מתכוונת להתפטר מתפקידה | שר הבט"פ: "נשים את ידינו על המחבלים הנמלטים, נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה"

נציבת שב"ס הודיעה שלא תתפטר למרות המחדל: "כאן כדי להמשיך להוביל"
כלא גלבוע/היציאה מהמנהרה צילום: פלאש 90

ברקע המאמצים להביא ללכידתם של ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו בערב חג ראש השנה מכלא גלבוע, נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, הודיעה כי היא לא מתכוונת להתפטר מתפקידה, למרות הביקורת הצולבת בשל שורת המחדלים שנחשפו ולכאורה הובילו לבריחת האסירים.

"אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה", כתבה נציבת שב"ס באיגרת ששיגרה אתמול לסגל הארגון. "שב"ס ארגון המתמודד עם בני אדם מהמסוכנים שיש בעולם, ומעשיהם בעבר העידו על כך, אשר העיקרון המנחה את יומם הוא שאין להם מה להפסיד. נמשיך לייצג נאמנה את הדרך שלנו, ולעשות הכל על מנת למלא את יעודנו בנחישות, במקצועיות ואחריות. נהיה גאים במה שטוב, ונשפר את הנדרש", הוסיפה פרי.

"זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים, אשר יקדמו את פועלנו", כתבה הנציבה. "חשוב לי להדגיש, כי אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק עם כלל כוחות הביטחון והדרג המדיני. מדובר באירוע מבצעי לאומי מתגלגל, אשר טרם בא על סיומו, ואנו פועלים ללא לאות על מנת לסייע למציאת האסירים מחוץ, ולמגר את אירועי הפרות הסדר בפנים הארגון".


הפיר ממנו יצאו המחבלים

בתוך כך, שירות בתי הסוהר עדכן הבוקר כי מיד לאחר היוודע דבר בריחתם של האסירים, הנחתה נציבת בתי הסוהר על ניוד כלל האסירים באגף ממנו נמלטו המחבלים ופיזורם בין בתי הסוהר הביטחוניים במחוזות מרכז ודרום. על פי החלטת הנציבה האסירים לא ישובו למחוז הצפוני בשב"ס.

כמו כן, החליטה הנציבה על עיבוי מעגלי האבטחה, מבצע חיפושים ברמת פינוי תאים ואגפים, תגבור אגפים בסוהרים, שבירת שגרה ונעילת תאי האסירים הביטחוניים במהלך היום כולו ומבצע הניודים שמטרתו פיזור מוקדי הכח והפרדת כלל אסירי הג'יהאד האסלאמי המוחזקים בשב"ס, עד כה פוזרו כ-300 אסירי גיהאד.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר הבוקר ישראל תלכוד את המחבלים הנמלטים וכי הכשלים יתוקנו, במידה וימצאו כאלו. "מיום שני לפנות בוקר", אמר בר לב, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, משטרת ישראל, צה"ל ושרות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא יפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים. במקביל מתנהלת חקירה במטרה לברר האם הבריחה לווותה בפלילים. אנחנו נשים את ידינו על המחבלים הנמלטים, נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה".


זביידי//צילום: פלאש 90

באיגרת ששיגרה פרי לעובדי שירות בתי הסוהר גוללה הנציבה את השתלשלות האירועים: "בערבו של חג, שישה אסירים ביטחוניים מבית הסוהר גלבוע, ברחו באמצעות מנהרה שבחלקה נחפרה מתוך חדר המקלחת שבתאם אל מעבר לחומה", כתבה. "אזרח שחלף במקום ראה דמויות הרצות בשעת לילה מכיוון מתקן הכליאה, ודיווח למשטרת ישראל על תנועה חשודה בהיקף בית הסוהר. לאחר קבלת דיווח על ידי משטרת ישראל, בוצעה ספירה והתגלה חוסר של ששת האסירים האמורים.

נציבת שב"ס הוסיפה: "מדובר באסירים ביטחוניים שחלקם שפוטים למאסרי עולם, מחציתם בעלי סיכון גבוה לבריחה, חמישה מתוכם משתייכים לג'יהאד ואחד לפת"ח, וכולם תושבי העיר ג'נין. כידוע, עד כה טרם נמצאו על ידי כוחות הביטחון. האירוע חמור ביותר הפוגע באופן ישיר בליבת עשייתנו – שמירת האסירים במשמרות בטוחה. אין ספק, כי הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות.

כפי שדווח, האסירים שנמלטו הם מונדאל אינפיעאת (ג'יהאד אסלאמי) האחים מחמד עארידה ומוחמד עארידה (ג'יהאד אסלאמי), זכריה זביידי (פת"ח), לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין ומי שעמד מאחורי רצח ישראלים רבים בפיגועים שיזם, יעקוב קדארי (ג'יהאד אסלאמי) ואיהם כמאמגי (ג'יהאד אסלאמי).

בריחת האסירים מכלא גלבוע קטי פרי שב"ס בריחת אסירים אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד