י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מכסה על המחדלים

בעקבות המאומתים מאומן: ראש הממשלה הנחה להעניש ביד קשה

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה הערב לנקוט בצעדי אכיפה קשים כנגד חולים מאומן שנכנסו לישראל במרמה באמצעות בדיקות קורונה שליליות מזויפות. בין הצעדים: חקירת משטרה ונקיטת הליך פלילי מלא. אמבולנס על חשבונם | בנט: "אקט חסר אחריות של פגיעה בשלום הציבור"

בעקבות המאומתים מאומן: ראש הממשלה הנחה להעניש ביד קשה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בניגוד למחדלים שעליהם אחראית ממשלתו, עם היוודע כניסתם של עשרות חולי קורונה במרמה מאומן לישראל, כינס הערב (חמישי) ראש הממשלה נפתלי בנט בבהילות, תוך שעות ספורות מהרגע להרגע, דיון בנושא, במסגרתו החליט לנקוט בצעדי אכיפה קשים כנגד חולים מאומן שנכנסו לישראל במרמה. בין הצעדים: חקירת משטרה ונקיטת הליך פלילי מלא. ההנחיות תקיפות לגבי כל מקרה של כניסת חולה מאומת במרמה לישראל.

כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה יזומנו לחקירה על ידי משטרת ישראל ונגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד.

כל חולה מאומת ששב ארצה במרמה ונחת בנתב"ג, יפונה לביתו ברכב ייעודי או על ידי אמבולנס, זאת במטרה לשמור על בריאות הציבור. החולה יחויב בתשלום בגין נסיעה זו.

כל אחד מהמאומתים יידרש בבידוד שאורכו 10 ימים, אשר ייאכף על ידי משטרת ישראל. אדם שאין באפשרותו לקיים בידוד ביתי והצהיר על כך - יישלח למלונית קורונה ל-10 ימי בידוד לפחות. אדם שיפר את חובת הבידוד הביתי, תיבחן הכנסתו למעצר.

במקביל לצעדים אלו, נבחנת החלתה של תקנה ייעודית, במסגרתה ייכנסו החולים מאומן ל-14 ימי בידוד במלוניות קורונה.

מלשכתו של ראש הממשלה בנט נמסר הערב: "ממשלת ישראל רואה בחומרה רבה כניסת חולים ארצה במרמה באמצעות זיוף מסמכים והפצת מחלה במזיד, המהווים אקט חסר אחריות של פגיעה בשלום הציבור, ותמשיך לפעול ביד קשה כנגד מפרי החוק".

מוקדם יותר הערב דווח ב'בחדרי חרדים' על חשש למאות מאומתים לנגיף שעלו על טיסות מקייב לישראל באמצעות בדיקות קורונה שליליות מזויפות.

נזכיר כי הממשלה אחראית למחדלים שערורייתיים בהרבה כגון התמותה הגבוהה מקורונה ואי סגירת נתב"ג שהובילה להתפשטות הנגיף בכל רחבי הארץ, חגיגות הפנג'ויה באילת שבה חגגו רבבות צעירים בריקודים ובהופעות ללא ריחוק וללא מסכות בתקופה שבה ישראל מתמודדת עם שיא של מעל 11,000 מאומתים ביממה וכעת גם המחדל הביטחוני מהגדולים שידעה המדינה - בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע שטרם נתפסו עד כה ומהווים סכנה בטחונית.

נפתלי בנט אומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד