ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בן גביר יוזם

"מבחן לח"כים": יוחמרו התנאים של האסירים הביטחוניים?

בעקבות בריחת המחבלים מכלא גלבוע, ישנה הצעה במשכן הכנסת לתקן את 'חוק פקודת בתי הסוהר' - כך שתנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים יוחמרו | יוזם התיקון חה"כ בן-גביר: "לשלול מהמחבלים את מה ששוללים מהם בכל מדינה נורמלית"

"מבחן לח"כים": יוחמרו התנאים של האסירים הביטחוניים?
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ברקע המצוד המתמשך אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, אחד מחברי הכנסת הודיע היום (שישי) שהוא יוזם תיקון לחוק שיקשיח את תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים - מה שיעמיד למבחן משמעותי לא מעט ח"כים, גם כאלה שחברים בקואליציה.

על פי ההצעה, שיוזם יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן גביר, יתוקן "חוק פקודת בתי הסוהר", כך שכל מי שיוגדר כאסיר ביטחוני המשתייך לארגון טרור שנלחם במדינת ישראל, לא יסופק לו בשר מכל סוג שהוא, ובכלל זה עוף או דגים.

בנוסף, אסיר ביטחוני יהיה זכאי לביקור אחד בשנה לכל היותר של בני משפחה מדרגה ראשונה בלבד. התיקון לחוק יוגש בקרוב על ידי ח"כ בן גביר, ועונה לשם "החמרת תנאי כליאה לאסירים ביטחוניים".

"על רקע תנאי הכליאה המשופרים של האסירים הביטחוניים המשתייכים לארגוני טרור שנלחמים במדינת ישראל, מוצע להחמיר בתנאים", נכתב בדברי ההסבר, "על מנת למנוע מהאסירים הביטחוניים להמשיך ולהכווין פיגועים מהכלא ו/או לארגן אירועי בריחה ממאסרם".

"על מנת למנוע בריחת אסירים ביטחוניים המשתייכים לארגוני טרור, אסיר כאמור לא יוחזק באותו תא במשך יותר מ-30 ימים ברציפות, כך שאחת ל-30 ימים יועבר האסיר לתא אחר", נכתב.

בן גביר: "הצעת החוק שהגשתי היא מבחן לחברי הכנסת - מי שבאמת רוצה לשנות, חייב לתמוך בהצעה ולשלול מהמחבלים את מה ששוללים מהם בכל מדינה נורמלית. מצפה מחברי כנסת שאוהבים את המדינה ורוצים לשנות את המצב ההזוי שאנו נמצאים בו כשמחבלים נהנים מתנאים מפנקים בכלא".

"לעמירם בן אוליאל שללו את הזכות לטלפונים, כי הוא אסיר ביטחוני. השב"ס מוכיח שאפשר גם אחרת, ואין שום היגיון שערבים יקבלו יותר מיהודים ואת זה נשנה בחוק", הוסיף.

איתמר בן גביר אסירים ביטחוניים בריחת האסירים מכלא גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד