י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המצוד הדרמטי

אחרי התפיסה: הוארך מעצרם של ארבעת המחבלים

בית משפט השלום בנצרת האריך הערב בתשעה ימים את מעצרם של ארבעת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע - ואותרו בליל שבת בצפון הארץ | עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את זכריה זביידי: "ממליץ למחבלים לשתוק בחקירה"

אחרי התפיסה: הוארך מעצרם של ארבעת המחבלים
המחבל יעקוב קדארי בביהמ"ש צילום: דוד כהן, פלאש 90

בבית משפט השלום בנצרת נערך הערב (מוצ"ש) הדיון בעניינם של ארבעת המחבלים הנמלטים שנתפסו במהלך ליל שבת. דיון הארכת המעצר התקיים בדלתיים סגורות, אולם בית המשפט אישר לצלם את המחבלים בתוך אולם הדיונים. המחבלים נאזקו בידיהם וברגליהם, מחשש כי ינסו לפגוע בסוהרים או להימלט שוב. מעצרם של ארבעת המחבלים הוארך בתשעה ימים.

המחבלים שהובאו לדיון בהארכת מעצרם הם זכריה זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין, שנעצר יחד עם מוחמד עראדה בחניון משאיות ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. גם שני המחבלים הנוספים, מחמוד עראדה ויעקוב קדארי, שאותרו באזור בנצרת, הובאו לבית המשפט. בין העבירות שיוחסו לארבעת המחבלים: קשירת קשר לביצוע פשע, חברות בארגון טרור ומתן שירות ואמצעים לביצוע מעשה טרור בריחה ממשמר חוקי.


המחבלים מובאים לבית המשפט//צילום: פלאש 90

עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את זכריה זביידי, אמר עוד קודם תחילת הדיון כי בכוונתו להמליץ למחבלים לשתוק בחקירתם. הוא הוסיף כי הם מתנגדים לבקשת המשטרה ושירות הביטחון הכללי להאריך את מעצרם בשלושה עשר ימים.

"עיקר הדאגה שלנו היא לשלומם הגופני", אמר עו"ד פלדמן. "השופט יראה את העצורים ויפנה אליהם שאלות ויבדוק האם הם נפגעו במהלך הבריחה או בשלב המעצר. אנחנו סבורים שצריך להיות פיקוח צמוד של בית המשפט על המשך מעצרם"

לדברי פלדמן, "כרגע יש צו איסור מפגש עם עורך דין. אנחנו לא ממש סומכים על החוקרים ומקווים שהצו הזה יוסר. אנחנו מאמינים שהצו הזה יוסר תוך ימים ספורים ונוכל ליפגש איתם ולייעץ להם בחקירה".

המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי שליווה הלילה את הכוחות שפעלו ללכידת ארבעת המחבלים, קיים הלילה הערכת מצב בחפ"ק המשטרה בגן נר ואף סייר בשטח בין השוטרים והלוחמים שהיו פרוסים בגזרה.

לאחר שנמצאו שני המחבלים בנצרת אמר המפכ"ל למפקדים בחפ"ק המשטרתי בגן נר: "מגיע יישר כוח לכל מי שעשה את מה שעשה עד עכשיו, יש לנו תפיסה של שניים, אנחנו רק בתחילת הדרך ואת החגיגות נעשה בסוף אחרי שהשישי יהיה אצלנו. אנחנו בזמן זהב מבחינתנו, מתוך הנחה שיש עוד שניים בגזרתנו."

המפכ"ל הוסיף ואמר: "חייבים להמשיך לשמור על עירנות אל מול קריאות ה- 100 ואבטחת היישובים בגזרה. מדובר באנשים במצב של נואשות וחייבים להיות עירניים לכל תזוזה שיש בשטח."

הבוקר, לאחר תפיסתם של שני המחבלים הנוספים וביניהם זכריה זביידי אמר המפכ"ל: "הודות לשיתוף הפעולה בין כל ארגוני הביטחון ולפריסה המאוד גדולה של כוחות המשטרה ומג"ב בשטח, הצלחנו לשים את היד על ארבעה מתוך שישה המחבלים והמצוד נמשך".

"אני קורא לאזרחים שהתנהגותם עד כה ראויה לשבח, להמשיך בשגרת יומם לצד עירנות גבוהה לכל דבר חשוד. אנו נגיב לכל קריאת 100 ולכל דיווח במהירות בכדי לשים את היד על 2 המחבלים שעדין נמצאים בבריחה", הוסיף שבתאי.

בריחת האסירים מכלא גלבוע הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד