כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבטיחו שינוי

דיווח: אחיו של סגן הנשיא, הוצא להורג על ידי הטאליבן

דוברי הטאליבן למיניהם הבטיחו לאחר ההשתלטות המחודשת על אפגניסטן שינוי ביחס לאזרחי המדינה, אולם בפועל מדווח כי אחיו של סגן הנשיא לשעבר הוצא להורג על ידי חמושי הארגון במחסום. אחייניו טוענים כי הטאליבן מסרב להעביר להם את גופתו לקבורה בטענה כי מגיע לו להירקב

דיווח: אחיו של סגן הנשיא, הוצא להורג על ידי הטאליבן
אילוסטרציה צילום: pixabay

הטאליבן חיסל את רוהללה עזיזי, אחיו של סגן הנשיא לשעבר עמראללה סאלח, שכיום אחד ממנהיגי הכוחות האנטי-טליבאניים בעמק פנג'שיר, כך דיווחו כלי תקשורת בעולם.

אחיו של סגן נשיא אפגניסטן לשעבר, עמראללה סאלח, נורה למוות על ידי הטאליבן, כך סיפרו אחייניו לסוכנויות הידיעות AP. רוהללה עזיזי היה לוחם אנטי-טאליבן בעמק פאנג'שיר, המעוז האחרון שעדיין לא נפל לידי הטאליבן. סגן הנשיא לשעבר הוא כיום אחד ממנהיגי תנועת ההתנגדות נגד שלטונם החדש של הטאליבן.

רוהללה עזיזי נסע עם נהגו ביום חמישי כאשר לוחמי הטאליבן עצרו אותם במחסום בכפר חאנז שבמחוז פנג'שיר, "אנחנו שמענו כי הטאליבן ירה בו ובנהגו במחסום", כך סיפר האחיין שרש סאלח ל-AP והוסיף כי לא ברור לאן היו מועדות פניו של דודו הלוחם נגד הטאליבן, כאשר הוא נעצר. לדבריו, הטלפונים באזור מושבתים.

אחיין נוסף אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס': "הם הרגו אותו אתמול ולא נתנו לנו לקבור אותו, הם אמרו שגופו צריך להירקב".

עמראללה סאלח הפך לסגן נשיא הממשלה האפגנית בשנה שעברה, לאחר שכיהן בעבר כשר הפנים וראש המנהל לביטחון לאומי. כאשר הנשיא אשרף גאני נמלט מהמדינה בחודש שעבר כשהטאליבן התקדם לעבר קאבול הבירה, סאלח הכריז על עצמו כממלא מקום כנשיא.

הוא גם הפך לאחד ממנהיגי כוחות האופוזיציה האנטי-טליבאניים בעמק פנג'שיר, המחוז האחרון באפגניסטן שטרם נפל לידי הטאליבן. סגן הנשיא לשעבר נשאר כאמור באפגניסטן אם כי מיקומו המדויק עדיין אינו ברור.

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד