כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
למרות כל ההצהרות

הטאליבן: "אישה לא יכולה לכהן כשרה, עליה לגדל ילדים"

אחד מדוברי הטאליבן הכריז כי נשים לעולם לא יהיו יכולות לכהן כשרות בממשלה כיון שמדובר בנטל שהן אינן "יכולות לשאת" ובמקום זה עליהן "להתמקד בלגדל ילדים"

הטאליבן: "אישה לא יכולה לכהן כשרה, עליה לגדל ילדים"
אילוסטרציה צילום: pixabay

בריאיון לתקשורת האפגנית, הצהיר הדובר סייד זקרוללה האשימי כי הטליבאן "לא מחשיב נשים כמחצית מהחברה, וכי מתן אפשרות לאישה להיות שרה בממשלה יהיה כמו לשים על צווארן משהו שהן לא יכולות לשאת".

האשימי הוסיף כי "הנשים שמפגינות ברחובות - אינן נשות אפגניסטן", הוא אמר כי "הנשים באפגניסטן הן אלה שיולדות את תושבי אפגניסטן, ומחנכות אותן לאתיקה מוסלמית", כך על פי הדיווח ב'דיילי מייל'.

"אין צורך שנשים יהיו בקבינט - הן צריכות ללדת. נשים מפגינות אינן יכולות לייצג את כל הנשים באפגניסטן".

כשהמראיין העיר לדובר כי "נשים הן חצי מהחברה", הוא דחה את הרעיון באופן מיידי, "אבל אנחנו לא רואים בהם חצי. איזה סוג של חצי?".

זאת לא התבטאות מפתיעה במיוחד, בחודש שעבר 'המליץ' הטאליבן לנשים להישאר בבית. דובר הטליבאן, זביחולה מוג’אהיד, מסר אז בהודעה לתקשורת, "אנו מבקשים מנשים להישאר בבית כרגע, עד להבטחת הביטחון שלהן" וזאת כי לוחמי הטאליבן "עדיין לא הוכשרו איך להתמודד עם נשים".

הדובר גם התחייב כי הם השתנו מלפני 20 שנה "זה יהיה משטר סובלני יותר", התחייב הדובר ואמר, "יש הבדל עצום בינינו לבין הטליבאן של לפני 20 שנה, ונשים לא יהיו בפני כל אפליה". אך מסתבר כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד