כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"להוציא את ההתנחלויות"

לקראת עימות? השינוי אליו דוחפים בכירים בממשלה

בצל ההסכמה שלא לעסוק בנושאים שנויים במחלוקת, בממשלה ידונו בהארכת רשימת אזורי עדיפות לאומית - אלא ששרים ממפלגות השמאל מעוניינים לשנות את הרשימה, כשמטרתם לפעול בעיקר להוצאת ההתנחלויות

לקראת עימות? השינוי אליו דוחפים בכירים בממשלה
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

יתפתח לעימות בין הצדדים? הממשלה תדון היום (ראשון) בהארכת אזורי עדיפות לאומית, אלא ששרים בממשלה מעוניינים להוציא את ההתנחלויות מהרשימה.

שרים ממפלגות השמאל בממשלה, לפי הדיווח ב'גל"צ', התלבטו אם להצביע היום בעד ההחלטה, שתעניק, בין היתר, הטבות לישובים ביהודה ושומרון - אזור שנוי במחלוקת בממשלה, נושא שעלול להביא להתפתחות של עימות בין הצדדים.

לדברי אחד מהשרים המעורבים, הם החליטו לתמוך היום בהארכה אך בחודשים הקרובים הם יפעלו להוציא את ההתנחלויות משם. "בעוד שלושה חודשים תגובש מפה חדשה מתאימה יותר לאג’נדה שלנו ושל הממשלה הזו", לדברי גורמים בכירים בממשלה.

‏"מדובר בהארכה של 3 חודשים של הצו הקיים, ולכן נצביע בעד", אמר השר לביטחון פנים עמר בר-לב, החבר במפלגת 'העבודה'. "עם זאת, ישנם יישובים שמוגדרים בעלי עדיפות לאומית שאנחנו חושבים שצריכים לצאת מהרשימה, בעיקר התנחלויות, ויש יישובים שצריך להוסיף. על כך נעבוד לקראת ההחלטה הבאה".

בסוף השבוע האחרון, ראש הממשלה נפתלי בנט נועד עם כמה מראשי המתנחלים לפגישה ראשונה בין הצדדים מאז כניסתו לתפקיד, והבטיח שלא יקפיא את הבניה בהתנחלויות אך גם הבהיר כי לא יהיה סיפוח.

ראש הממשלה הדגיש בפגישה עימם, כי הוא יבנה באותו הקצב שנבנה מעבר לקו הירוק בשנים האחרונות, זאת לאחר שאמר לפני כמה שבועות שהוא יבנה לפי "הגידול הטבעי" ועורר זעם בימין.

התנחלויות עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד