כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חשש לנוספים

מנצ'סטר: נעצר אפגני שנחשד כמרגל עבור הטאליבן

הצבא הבריטי כמו האמריקני חילץ מאות אפגנים שביקשו להימלט מאימת הטאליבן וקלט אותם במלונות בבריטניה, בסוף השבוע נעצר אחד מהם כאשר הוא ישן עם משפחתו במלון בחשד כי הוא מרגל עבור הטאליבן. חשש בקרב כוחות הביון הבריטיים כי קיימים עוד רבים נוספים שהצליחו להיטמע בין הפליטים

מנצ'סטר: נעצר אפגני שנחשד כמרגל עבור הטאליבן
אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת מנצ'סטר פרצה לחדרו של גבר אפגני, נשוי בן 33, לאחר שנחשד כמחבל מטעם טאליבן. מדובר באזרח שחולץ מקאבול בירת אפגניסטן על ידי חיל האוויר הבריטי, אך הבריטים חושדים כעת כי האיש הינו מרגל שנשלח על ידי הטאליבן להיטמע בין הנמלטים ולדווח.

המעצר בוצע בסוף השבוע במלון במרכז העיר, שם הוא שהה עם משפחתו. על פי הדיווח ב'דיילי מייל', הוא עבד עבור כוחות מיוחדים אפגניים לצד חיילים בריטים. כשנפלה קאבול לידי הטאליבן, הוא הוטס החוצה בטיסת חילוץ של חיל האוויר הבריטי.

ה'דיילי מייל' מדווח עוד, כי הוא חולץ מקאבול בצעד שנוי במחלוקת, בעוד מתרגמים נאמנים ששירתו את הצבא הבריטי נותרו מאחור. האיש, שזהותו ידועה ל'דיילי מייל' הגיע לבריטניה ב-21 באוגוסט יחד עם אשתו וילדיו, והם הוכנסו לבידוד במלון 'פארק אין' במנצ'סטר בגלל שאפגניסטן נמצאת ברשימת המדינות האדומות.

אך זמן קצר לאחר השעה 4 לפנות בוקר, ב-31 באוגוסט, פרצה יחידת משטרה ללוחמה טרור לחדר בו ישנה המשפחה. והוא נעצר בחשד למעורבות בטרור.

ישנן טענות כי האיש הינו קצין מודיעין ששירת בכוח עילית אפגני שעבד עם כוחות בריטים נגד הטאליבן, והואשם כי הוא מרגל של הטאליבן. על פי אותן הטענות, הוא סוכן כפול לכאורה, והיה קשור להתקפות של הטאליבן נגד חיילי בעלות הברית, כולל מפקד בריטי שמתאושש כעת מפציעות בבית חולים במידלנדס שבאנגליה.

אנשים ששירתו עם החשוד אמרו כי הוא נחקר בעת שהותו באפגניסטן בנוגע לחומרי נפץ הקשורים לטאליבן וסכומי כסף גדולים שנעלמו. למרות כל זאת, בתוהו ובוהו של פינוי קאבול כאשר הטאליבן עלה לשלטון, הוא אושר לעלות על טיסת חילוץ של חיל האוויר לדובאי ב-20 באוגוסט.

השוטרים לקחו את המחשב הנייד של האיש, טלפונים ניידים, כרטיסי סים, כסף ודרכון יחד עם מסמכים נוספים. הוא מוחזק בדרום מזרח לונדון, בכלא הביטחוני הגבוה ביותר בבריטניה.

המעצר מעלה שאלות מטרידות לגבי האופן בו הובא חשוד בטרור לבריטניה, ומעלה גם חשש שאנשי טרור נוספים הצליחו בדרך זו להיכנס למדינה במסווה של פליטים.

טאליבן מנצ'סטר אפגניסטן מרגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד