כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בסיוע יחידת העילית

אחרי בריחת האסירים: החל המבצע לגילוי מנהרות בבתי הכלא • תיעוד

מחשש כי אסירים נוספים חפרו מנהרות במטרה להימלט - החל מבצע נרחב בבתי הכלא ברחבי הארץ לאיתור ניסיונות חפירה | שב"ס מסתייע ביחידת העילית של צה"ל יהל"ם, המתמחה באיתור מנהרות | צפו בתיעוד

אחרי בריחת האסירים: החל המבצע לגילוי מנהרות בבתי הכלא • תיעוד
אנשי שב"ס. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

שירות בתי הסוהר החל לבצע היום (ראשון) סריקות לאיתור מנהרות בבתי הכלא ברחבי הארץ, לאחר בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע. במבצע הסריקות שנערך באמצעות מומחי הנדסה, משתתפים גם לוחמים מיחידת העילית יהל"ם, המתמחה במשימות מיוחדות בנושאי הנדסה וטיפול במנהרות.

משירות בתי הסוהר נמסר כי בהמשך להנחיית הנציבה קטי פרי, החל היום המבצע ההנדסי לסריקת מתקני הכליאה ברחבי הארץ בשיתוף פעולה עם צה"ל ומומחי בינוי והנדסה אשר יסרקו את שלל בתי הסוהר ברחבי הארץ. היום
החלו הצוותים בבחינת מבנה בית הסוהר גלבוע, ממנו נמלטו האסירים הביטחוניים.

ברקע המשך המצוד אחר שני המחבלים שטרם נתפסו, ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לשורת המחדלים שהובילו לבריחת המחבלים, אותם הגדיר כ"רצף טעויות וכשלים". "כמות האנרגיה והמאמצים שהושקעו כדי לתקן רצף טעויות וכשלים שפשוט לא היו צריכים לקרות היא עצומה", אמר בנט, "זה מחייב בדיקה והפקת לקחים".

בנט הוסיף: "יחד עם שר הבט"פ החלטנו על הקמת ועדת בדיקה לאירוע הבריחה. תהיה בדיקה מקיפה ורצינית. אנחנו מסתכלים במבט רחב יותר ורואים במה שקרה קריאת השכמה. חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תהליכים של ייעול, תיקון וחתירה למצוינות".

"אפשר וצריך לעבוד אחרת, במיוחד בארגון ביטחוני כמו שב"ס", אמר ראש הממשלה, "מינויים איכותיים בהתאם לפרמטרים המקצועיים בלבד, הגדרת יעדים לאומיים, וגיבוש תכניות עבודה סדורות. את מה שהתקלקל אפשר לתקן".

אסירים ביטחוניים אסירים נמלטו בריחת האסירים מכלא גלבוע שירות בתי הסוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד