י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הנחייה או הסתה?

מבוכה: מנדלבליט מגלה את שקרי נפתלי בנט ביחס לחסידי ברסלב

מבוכה: היועמ"ש לממשלה גילה הערב כי ראש הממשלה בנט שיקר כאשר הודיע כי הנחה לנקוט בצעדי אכיפה קשים כנגד חולים מאומן שנכנסו לישראל במרמה. לדבריו, ההחלטה התקבלה ע"י פרקליט המדינה, לפני חזרתם של חסידי ברסלב ובנוסף לכך, בנט בכלל לא מוסמך להכריע בעניין

מבוכה: מנדלבליט מגלה את שקרי נפתלי בנט ביחס לחסידי ברסלב
נפתלי בנט/חוזרים מאומן צילום: אוליביה פיטוסי/יוסי זליגר, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט גילה הערב (ראשון) כי ראש הממשלה נפתלי בנט שיקר ואתם יודעים, לא בפעם הראשונה, כאשר הודיע כי הנחה לנקוט בצעדי אכיפה קשים כלפי חולים מאומן שנכנסו לישראל במרמה.

את הדברים כתב מנדלבליט בתגובה לפנייה ששלח אליו ח"כ משה ארבל, בה הוא ביקש לבחון את מדיניות אכיפת החוק בנוגע לשבים מאומן וביקש שיבטיח כי לא מעורבים שיקולים פוליטיים בכלי האכיפה המופעלים בעניינם וכי רשויות החוק לא מפעילות אכיפה בררנית נגד השבים מאומן ללא כל הצדקה.

ארבל שלח את המכתב למנדלבליט, לאחר פרסום הודעת ראש הממשלה בנט, בה הוא הודיע כי בעקבות גילוי מספר מקרים של שימוש בבדיקות מזויפות בשיבה מאומן אוקראינה, הוא הורה על נקיטת מדיניות מחמירה ו"צעדי אכיפה קשים" נגד חולים שנכנסו לישראל מאומן.

מנדלבליט השיב הערב לארבל כי לא בנט - אלא פרקליט המדינה, הוא זה שהחליט בעניין חידוש האכיפה הפלילית ביחס לחולי קורונה מאומתים שהפרו את חובת הבידוד.

לדבריו, ההחלטה התקבלה על ידי פרקליט המדינה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, בעקבות חוות דעת מקצועיות שהועברו ממשרד הבריאות ולפיהן, השינוי במצב התחלואה במדינת ישראל במהלך גל התחלואה הנוסף מצדיק להגדיר את הקורונה כ"מחלה שיש בה סכנת נפשות".

עוד עולה מהמכתב של היועמ"ש, כי ההחלטה לחדש את האכיפה הפלילית התקבלה עוד לפני חזרתם של חסידי ברסלב מאומן, ובמנותק מכך.

מנדלבליט הוסיף להביך את ראש הממשלה בנט וכתב גם: "למען הסר ספק, יובהר בזאת: החלטות על מדיניות אכיפה פלילית מתקבלות אך ורק על ידי גורמי המקצוע במערכת אכיפת החוק בהתאם לסמכויותיהם".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת ראש הממשלה נפתלי בנט, בעניין ההודעה המוזרה המנותקת שפורסמה על ידי לשכתו, אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

אביחי מנדלבליט נפתלי בנט אומן ברסלב קורונה משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד