י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בלי מקלחות ועם תא שירותים אחד"

דיירי הבניין שחזו בקריסה מתארים את המצב: "נשארנו הומלסים"

דיירי הבניין ברחוב סרלין שקרס היום לחלוטין, סיפרו על התחושות הקשות עם סיומה של היסטוריה ואבדן חפצים: "לא נתנו לנו להיכנס לתוך הבניין. סגרו הכול. הצלחנו להציל רק כמה חולצות וזוגות מכנסיים. אנשים נותרו חסרי כל"

דיירי הבניין שחזו בקריסה מתארים את המצב: "נשארנו הומלסים"
קריסת הבניין בחולון צילום: פלאש 90

תושבי חולון שהתגוררו בבניין ברחוב סרלין שקרס היום (ראשון) לחלוטין, סיפרו על התחושות הקשות ועל המצב הקשה בו שרויים דיירי הבניין.

המבנה קרס לעיני הדיירים שהתגוררו בו עד לאתמול. אמש, אחרי שעלה חשש כי הבניין עומד לקרוס בעקבות סדקים שהתגלו בקירות, פונו באופן מיידי כלל הדיירים. מהנדסי העירייה נערכו לבצע הריסה מבוקרת לבניין, אך היום בשעות הצהריים הוא קרס באופן פתאומי. הדיירים הרבים נותרו המומים למול המראה החריג, מאחר ורוב חפציהם נותרו בין ההריסות. 32 המשפחות שהתגוררו בבניין ניצלו.

מורן קונפינו, דיירת הבניין, סיפרה: "אין לנו מושג איך זה קרה, אנחנו לא יודעים כלום. מילא היו אומרים לנו משהו, אבל לא אומרים לנו כלום. אנחנו בערפל, למה אי אפשר להגיד לנו משהו? מה קורה כאן? איך זה קרה? אתמול ב-07:00 בבוקר פינו אותנו למתנ"סים וזהו, לא שמענו כלום מאז, עד שהבניין נפל וכולם הגיעו".

"אני גרה פה 15 שנה", שיתפה קונפינו בשיחה עם 'חדשות 12'. "לא היה שום סימן שהבניין ישן. יש לי ילדה בת 15 וילדה בת 12, ונשארתי בלי כלום. תודה שאני חיה אבל כל החיים שלי היו בבית הזה. כל התמונות של הילדות שנולדו. עזוב את הציוד, אין לי איך לשחזר את זה. לא היה פה אף אחד. נתנו לנו רק להיכנס לקחת תרופות".

קרובת משפחה של אחת הדיירות סיפרה גם היא: "סבתא של הילדות שלי מתגוררת בבניין. הבנות שלי ישנו אצלה ביום שישי ובשבת בשעה 07:00 בבוקר הם הרגישו רעד. הדלת בקומה הראשונה לא נפתחה. הם הזמינו מכבי אש שהתחילו לפנות אנשים מהבניינים. אמרו להם שיש להם כמה דקות להוציא תרופות ודברים חשובים. ליוו אותם אחד אחד עם קסדות ופנסים. האנשים היו בפיק ברכיים ולא הבינו מה קורה - אז לא הצליחו להוציא דברים. אנשים נשארו בלי בגדים ובלי אוכל לתינוקות. הייתה פה אם לתינוקת בלי עריסה".

"לא נתנו לנו להיכנס לתוך הבניין", המשיכה לספר. "סגרו הכול. הצלחנו להציל רק כמה חולצות וזוגות מכנסיים. אנשים נותרו חסרי כל. גורמי הרווחה הגיעו והפתרון היחיד שסיפקו הוא מתנ"ס ל-32 משפחות עם מזרנים, שמיכות, כריות וחדר שירותים אחד. באמצע מגפת הקורונה, בעיר אדומה, פתאום 32 משפחות יכולות להיות יחד. זה אבסורד".

חגית לוין, דיירת נוספת מהבניין, סיפרה ל'ynet': "אתמול היו איתנו עובדות סוציאליות נהדרות שהביאו לנו מים והרגיעו אותנו. אנחנו מבקשים מראש העיר שיעזור לנו, נשארנו משפחות בלי כלום, הומלסים. אני והבת שלי זרוקות אצל אחי בבית, ישנתי על הספה. כמה זמן נוכל להיות ככה? לא ברור כמה ייקח עד שיימצא פתרון". לוין הוסיפה כי משפחתה בקושי הצליחה לחלץ רכוש מהדירה, וכשקיבלה את הסרטון שמתעד את קריסת הבניין אמרה: "את רואה פשוט את החיים שלנו נהרסים. לא ישנו בלילה, אנחנו לא יודעים מה לעשות".

גם נאור נבון, שמתגורר בבניין, חזה בקריסה מול עיניו. "אנחנו רואים את ההריסות האלה ומבינים שהחיים שלנו קרסו. עם הזיכרונות מהבית שלנו והחפצים. נשארנו ברחוב ואין לנו לאן ללכת", אמר. נבון, יחד עם אשתו ושני ילדיו שהה אתמול במלון ובכוונתו להישאר שם בימים הקרובים. "העירייה סיפקה לנו פתרון מביך, פתחו לנו מתנ"ס, עם מזרנים על הרצפה ושקי שינה, שם מצפים ש-32 משפחות יגורו בלי מקלחות ועם תא שירותים אחד? זה ביזיון".

צוותי כיבוי והצלה בראשות מפקד מחוז דן, טפסר רונן מכטייב, ביצעו הערכת מצב בשיתוף משטרת ישראל וגורמים מקצועיים מעיריית חולון. גורמים מקצועיים סיפרו כי המאמצים מתרכזים בפינוי המבנה שקרס, בסריקות בזירה ובבחינת מסוכנותם של המבנים הסמוכים.

טפסר מכטייב תיאר: "חד משמעית קרה פה נס. בעקבות מקצועיות בלתי רגילה של צוותי הכיבוי שהגיעו לפה וזיהו את פוטנציאל הסיכון, מפקדת המשמרת הודיע על פינוי מיידי של המבנה. האירוע התחיל אתמול בבוקר כאירוע שגרתי של צורך בפתיחת דלת של אחת הדירות. צוותי כיבוי שיצאו למקום זיהו דפורמציה של המבנה, הזעיקו את הדרג הפיקודי הבכיר יותר - וזה זיהה את הסכנה והורה על פינוי המבנה".

"אם לא היינו מקבלים החלטה מהירה ומקצועית, היינו מוציאים היום תחת ההריסות האלה גופות. כרגע אין לנו יכולת להבין כיצד הבניין קרס. הבניין נבנה בשנות ה-80. בעלי מקצוע של הרשות המקומית ושלנו בוחנים ממה נגרמה הקריסה", אמר טפסר מכטייב.

חולון קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד