י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לעשות מסיבות הדבקה"

תופעה מסוכנת: נוצר תמריץ להורים לגרום לילדים להידבק

אחת הבעיות המשמעותיות בהן נתקלו המומחים לכל אורך החודשים האחרונים ובפרט עם התגברות התחלואה במערכת החינוך, היא כוונתם של הורים רבים לגרום לילדיהם להידבק בנגיף בכוונת מכוון זאת בכדי "לגמור עם זה" ולקבל את התו המיוחל

תופעה מסוכנת: נוצר תמריץ להורים לגרום לילדים להידבק
תלמיד עם ערכה לבדיקת קורונה, אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי פלאש 90

נכון לאתמול, כ-155 אלף תלמידים, בהם 43 אלף חולים פעילים ויותר מ-110 אלף מבודדים. בקושי צלחנו עשרה ימי לימודים, וכבר אחד מכל 45 ילדים בגילאי בית ספר הוא חולה פעיל. כמעט 6,000 ילדים נדבקים בקורונה מדי יום. אך כדי למנוע בידוד, ההורים מעודדים ילדים להיבדק וכך לסיים עם זה.

שרית רוזנבלום ב'ידיעות אחרונות' כותבת הבוקר כי "בסעיף בדיון שעסק במחלימים, מתארים המומחים את "הבעיות המשמעותיות", כהגדרתם, שנוצרו סביב הגדרת 'מחלים' על פי בדיקה סרולוגית. הבולטת שבהן, כפי שכותבים המומחים: "יצירת תמריץ לאנשים צעירים וילדים להידבק על מנת 'לזכות' במעמד מחלים". תרגום למילים עדינות פחות: המומחים מזהירים מפני הורים שרוצים שילדיהם יידבקו בכוונה בקורונה, כדי לקבל לאחר 10 ימים את תעודת המחלים והתו הירוק המיוחל ולחסוך את טרטור הבדיקות וכאב הראש של הבידודים.

רוזנבלום מביאה דוגמאות מהורים שרוצים להדביק את כל הכיתה כדי "לסיים עם זה", לדוגמא אמר אחד מהם, "במקום להכניס כיתה שלמה לבידוד, לא להזמין את כולם לבית של הילד שנדבק, לעשות מסיבת הדבקה, לגמור את זה תוך כמה ימים וזהו?"

בנוסף היא כותבת, כי חשיפת מכוונת של ילדים לנגיף המסוכן עלולה להיות הרת אסון. פרט לסיכון למחלה קשה המחייבת אשפוז ובמקרים קיצוניים למוות, ישנם סיכונים נוספים, לטווח הקצר והארוך, מהתסמונת הדלקתית מסכנת החיים שמופיעה אחרי המחלה ועד "לונג קוביד", תופעות ממושכות של המחלה שאינן חולפות בתוך חודשים, שעדיין קשה להעריך את השפעתן על בריאותו העתידית של מי שנדבק בה.

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן, מזהיר מפני השלכות אפשריות של הדבקת ילדים בקורונה. "בגל האחרון התאשפזו עשרה ילדים עם תסמונת דלקתית שמופיעה אחרי המחלה, והיו לפחות עוד 5-4 מקרים של מחלה קשה בקרב ילדים. מי שעושה את זה צריך לקחת בחשבון שהוא מעמיד את חייו של הילד שלו בסכנה".

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים בבית החולים "מעייני הישועה" אומר ל'ידיעות אחרונות', "מי שמכיר את המחלה מקרוב, מזהיר מפני תוצאות קשות של הדבקה כזו. "זה רעיון גרוע, כי הקורונה כל הזמן מפתיעה אותנו, ילדים הגיעו לטיפול נמרץ ואפילו לאקמו בגלל קורונה. אנחנו רואים פגיעות בלב בגלל תסמונת שמופיעה אחרי קורונה. חשוב שהילדים לא ידבקו".

חולי קורונה מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד