י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת הבחירות

גרמניה: 60 ארגונים יהודיים בעולם התאגדו נגד מפלגת הימין הקיצוני

"סכנה עבור המדינה שלנו": עשרות ארגונים יהודיים התאגדו יחד למתקפה חזיתית נגד ארגון הימין הקיצוני בגרמניה | לפי הסקרים המפלגה הקיצונית עתידה להיות החמישית בגודלה בבחירות הקרובות

 גרמניה: 60 ארגונים יהודיים בעולם התאגדו נגד מפלגת הימין הקיצוני
הפרלמנט הגרמני צילום: pixabay

שישים ארגונים יהודיים בעולם יצאו למתקפה חסרת תקדים נגד מפלגת AfD 'אלטרנטיבה עבור גרמניה' של הימין הקיצוני בגרמניה. מי שמובילים את הקמפיין אלו 'המועצה המרכזית של יהודי גרמניה', 'הקונגרס היהודי העולמי' ו'ועידת התביעות' לצד עשרות ארגונים נוספים

לדברי הארגונים הללו, המפלגה הימנית הקיצונית מהווה "סכנה עבור המדינה שלנו". את הקמפיין מתזמנים הארגונים לקראת ה-26 בספטמבר, שבו תתקיימנה בחירות פדרליות. לפי כותרת הקמפיין, "מפלגת 'אלטרנטיבה עבור גרמניה' אינה אלטרנטיבה בשום אופן. בחרו במפלגה דמוקרטית וסייעו להחרים את AfD מה'בונדסטאג'.

למרות שה-AfD מתבטאת רבות לטובת היהודים ואף מתהדרת בחברים פרו-ישראלים רבים, הקו שלה נגד מהגרים – בעיקר מוסלמים – והשקפותיה השמרניות מדאיגים רבים בקהילות היהודיות. בעבר ניסו גורמים בקהילות היהודיות למנוע הצבעה למפלגה, אך זו לא רק הצליחה להיכנס לפרלמנט אלא הפכה לבעלת כוח גדול באופוזיציה הגרמנית.

לפי סקרים עדכניים, בבחירות הקרובות תהיה AfD החמישית בגודלה מבין המפלגות במדינה. לפי הארגונים, "בסדר יומה של ה-AfD ,היהודים משרתים אך ורק את השנאה האנטי מוסלמית של המפלגה. ה-AfD מתבטאת בעד היהודים רק בכדי להכשיר את ההשקפות הגזעניות והאנטי מוסלמיות שלה ולהעבירן אל העם. אבל אנחנו לא רוצים להיות, ולא נהיה, עלה התאנה הזה. אנו, האגודות והארגונים היהודים החתומים מטה, כמו היהודים בגרמניה בכלל, מגוונים לא פחות מאוכלוסייתה של המדינה. יש לנו רקעים, סיפורי חיים ושפות שונות. אנו מייצגים השקפות עולם ועמדות פוליטיות שונות. אנו מעוצבים על ידי מציאות חיים שונות. אולם המשותף לכולנו הוא האמונה כי ה-AfD מהווה סכנה עבור המדינה שלנו".

ארגונים יהודים גרמניה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד