ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מהפכת החינוך הגיעה לרמות

משה ליאון חנך מבני תלמוד תורה וגנים ברמות א' ו-ב'

עם תחילת שנת הלימוד תשפ"ב נחנכו מבני התלמוד תורה וגני הילדים בשכונת רמות א' ו-ב' בעיר. ראש העיר משה ליאון: "מוסדות החינוך החרדי עברו בשלוש השנים האחרונות מתיחת פנים משמעותית. ממבנים עראיים מטים ליפול, למוסדות מפוארים וחדשניים. אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לבנות את מוסדות החינוך בירושלים". מנהלי הת"תים הודו לראש העיר בחום ושיבחו את פעילותו המסורה למען מוסדות החינוך החרדי בעיר

משה ליאון חנך מבני תלמוד תורה וגנים ברמות א' ו-ב'
חנוכת המבנים בשכונת רמות צילום: באדיבות המצלם

שמחה רבתי בשכונת רמות, עם חנוכתם של מוסדות לימוד שנבנו על ידי העירייה ברוב פאר והדר עם כל האביזרים הכי חדשים בשוק, בעלות גבוהה של עשרות מיליוני שקלים.

ברמות ב' חנכה העירייה שני קומפלקסים של גנים מפוארים ומרווחים לטובת הת"ת המרכזי שבנשיאות הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, לאחר מצוקה מקומית שנמשכה שנים ארוכות. במקביל החלה העירייה בבינוי מבנה קבע לתלמוד תורה המשמש את מאות ילדי השכונה.

מנהל הת"ת הרב חיים אורליק שיבח את ראש העיר ואמר: "ראש העיר עושה לילות כימים עבור ילדי העיר. רואים שינוי אדיר בשכונה, ואנחנו אסירי תודה על כך. הקדוש ברוך הוא ישלם מן השמיים את שכר העוסקים בצרכי ציבור באמונה".

בתלמוד תורה שבשכונת רמות א', חנך ראש העיר גני ילדים בעלות של עשרה מיליון שקלים. המבנה החדש מכיל שלוש כיתות גן, שנבנו במקום מורכב מאוד מבחינה תשתיתית, על גבי מגרש שהיה גבוה בעשרה מטרים וקבלני העירייה נאלצו לחצוב בסלע עד למפלס הנוכחי. על המגרש יוקמו על פי התכנית 2 בתי כנסת שנמצאים בשלבים מתקדמים של קבלת היתר, ויהפכו אבן שואבת לתושבי השכונה המתפתחת בצעדי ענק.

המקום שנמצא על צומת תנועה מרכזי, עבר שיפורים תעבורתיים כדי להבטיח ברמה מקסימלית את בטיחות הנוסעים והולכי הרגל, כך זה תוך צמצמום מקסימלי של פגיעה במרקם החיים השגרתי של השכונה. מדובר בפרויקט מרחב שנמשך על פני למעלה משנה, והסתיים בדיוק במועד שנקבע על ידי ראש העיר.

מנהל התלמוד תורה הרב בלומנשטוק הודה לראש העיר בשם ילדי החיידר, ההורים וכל תושבי השכונה שנהנים מהפיתוח המשולב בכל החזיתות: בחינוך, בתשתיות, בתחבורה ובבטיחות. "המהפכה שראש העיר העביר את ירושלים, עוד תילמד בעתיד: איך אפשר לבוא לעיר, ובתוך זמן קצר יחסית לשנות דפוסי חשיבה מהקצה אל הקצה".

ראש העיר משה ליאון נשא דברים בטקסים שנערכו בשתי השכונות והצהיר שוב על מחויבותו הכפולה הן לחינוך והן לצרכי הציבור החרדי בשכונות המעורבות: "כפי שהבטחתי לפני הבחירות: אמשיך כל הזמן לדאוג למוסדות החינוך החרדי שעברו בשלוש השנים האחרונות מתיחת פנים משמעותית. ממבנים עראיים מטים ליפול, עברו למוסדות מפוארים וחדשניים. לא חסכנו מאומה, והורנו להשקיע כל שאפשר כדי הילדים והילדות יוכלו ללמוד בבתי הספר ותלמודי התורה המתקדמים ביותר מבחינה מבנים וציוד. אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לבנות את מוסדות החינוך בירושלים".

משה ליאון ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד