כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מדינת חלם

למרות העומסים: לפחות 150 עובדים יפוטרו

לפחות 150 עובדים במערך הבדיקות אפידמיולוגיות יפוטרו בימים הקרובים, זאת למרות שהמערך סובל בימים האחרונים מעומס רב. הסיבה היא חוסר תקציב שבממשלה ומשרדים שונים מסרבים להעביר | מדינת חלם

למרות העומסים: לפחות 150 עובדים יפוטרו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוד כהן, פלאש 90

למרות שמספר המאומתים עדיין גבוה, לפחות 150 עובדים במערך החקירות האפידמיולוגיות, שחוקר באוכלוסייה את התפרצות המגיפה.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', אתמול (ראשון) החליטו במשרד הבריאות לפטר 150 עובדים במערך, שחשוב למיגור התחלואה. הפיטורים מגיעים למרות שבימים האחרונים מורגש עומס רב על מערך החקירות, בשל מחסור חמור בחוקרים ולכן לא יוצרים קשר עם אלפי מאומתים ולא קוטעים שרשראות הדבקה כראוי וזאת בזמן שהגל הרביעי עדיין לא דעך סופית.

הסיבה לפיטורים היא שבממשלה ומשרדים שונים מסרבים להעביר תקציב לשם כך. מפקדת אלון צריכה גם היא את העובדים הללו, אלא שמשרד הבריאות טרם מצא פתרון לבעיית התקציב.

התוצאה היא כ-1,100 מאומתים שחזרו מאומן שלא משתפים פעולה עם מערך החקירות האפידמיולוגיות - לא עונים לטלפון, לא עונים לחוקרים האפידמיולוגים ומי שבכל זאת עונה לא מוסר מידע עם מי הוא שהה ומי מבני משפחתו אמור להיכנס לבידוד. כך לפי דיווח ב'חדשות 12'. במערכת הבריאות מקווים שאותם מאומתים ישמרו על הנחיות הבידוד ולא יגרמו להתפשטות הנגיף.

סבב הפיטורים מגיע בימים שבהם דנה הכנסת בחוק תקציב המדינה שבו כלולים בן היתר 53 מיליארדים שקלים למגזר הערבי וכן חצי מיליארד שקלים למנסור עבאס עצמו, אך מסתבר כי למערכת הבריאות שנמצאת במרכז סדר היום האזרחי, אין תקציב מספק.

בתוך כך, הערב פרסם משרד הבריאות את נתוני התחלואה, ולפיהם 6,391 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לנגיף. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,120 חולי קורונה, 684 מהם במצב קשה.

קורונה משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד