ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מתחדשים ונוסעים

"אגד בתנופת התחדשות": מנכ"ל החברה בהצהרה דרמטית

כשהוא ניצב על דוכן הנואמים, אל מול כ-3,000 עובדי אגד, הכריז בערב ראש השנה יו"ר ומנכ"ל אגד אבי פרידמן: "אגד נמצאת בפתחו של עידן התחדשות שבו היא תוביל את תחום התחבורה הציבורית בישראל ובעולם

"אגד בתנופת התחדשות": מנכ"ל החברה בהצהרה דרמטית
התחדשות באגד צילום: יח"צ

עובדי אגד, שהם ה"מנוע" העיקרי המאפשר לאגד לנוע קדימה אל עבר העידן התחבורתי החדש – הבינו  היטב למה מכוונים דבריו וידעו כי יש כיסוי לקביעתו של המנכ"ל.

אגד אכן עומדת על פתחו של עידן חדש הנגזר מההתפתחות של התחבורה הציבורית והמשימה הלאומית להגברת השימוש בתחבורה הציבורית.  רוח חדשה נושבת באגד.  

העידן החדש מבשר התחדשות בכל תחום אפשרי. החזון של אגד, המהווה את מפת הדרכים של החברה, הוא להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית  וחיזוק אחיזתה והשתלבותה בכל שרותי התחבורה הציבורית, כולל תחבורה חכמה, תחבורה שיתופית, רכבת קלה וכל מה שנע.

אגד מפעילה יום-יום כ-3,500 אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים המסיעים למעלה ממיליון נוסעים  בכל רחבי הארץ.

ב-90 השנים בהם נעה אגד בכבישי הארץ הוכיחו חבריה האוחזים בהגה יכולת הסתגלות לדרישות הזמן ומתן מענה להווה התחבורתי.  

תשעים שנות נסיון – אינן דבר של מה בכך

לחצו כאן וצפו בהתחדשות התחברותית>>>

תחבורה ציבורית חדשנית • קרדיט: יח"צ

תחבורה חכמה במבחן הזמן

מבחנה האמיתי של כל חברה, בייחוד חברה בתחום הסעת המונים, היא היכולת להסתגל  ולתת מענה לצרכי הנוסע, השעה והמקום. ראיית הנוסע כלקוח הנמצא במרכז השיקולים של המפעיל, הם גורם מרכזי ותנאי להצלחת התחבורה הציבורית. האמצעים הטכנולוגיים החדישים, פיתוח  התשתיות, תורמים תרומה משמעותית לשדרוג שרותי התחבורה הציבורית לטובת ונוחיות הנוסע. אגד עובדת עם ספקי הטכנולוגיה הישראלים המובילים בעולם בתחום התחבורה החכמה תוך ניצול הקידמה הטכנולוגית  הייחודית בישראל  לטובת ציבור הנוסעים.

אגד מפעילה  שירות תחבורה שיתופית חכמה - "תיק-תק", שכבר פועל בחיפה ובירושלים כמערך משלים לשירות האוטובוסים. השירות ניתן באמצעות אפליקציית אגד, בה אפשר להזין בקשת נסיעה בתחבורה שיתופית באמצעות מיניבוסים נוחים ובמסלולי נסיעה גמישים. אלפי נוסעים, תושבי חיפה וירושלים, התנסו כבר בתיק-תק ואימצו את השרות  כחלופה זמינה ונוחה לשימוש ברכב הפרטי או באוטובוס. אגד מתכננת להפעיל את השירות בכל האזורים בהם היא פועלת כחלק מהמטרה הלאומית לצמצום השימוש ברכב הפרטי.

המשך הטמעת שירותי התחבורה החכמה בישראל, מהלך לו מחוייב אגד, יאפשר בהמשך שיפור של מערך קווי האוטובוסים והתאמתם לביקושים בזמן אמת, שדרוג חווית הנסיעה וקיצור זמני ההגעה ממקום למקום. זאת במקביל וכפתרון משלים להשקעות הענק המתוכננות בשדרוג תשתיות התחבורה הציבורית

אגד בסימן "ופרצת"

אגד משתלבת בהפעלת רכבות קלות שיאפשרו תחבורה ציבורית יעילה ומתקדמת. אגד זכתה במכרז להפעלת הקו האדום במטרופולין דן. בכך עשתה צעד משמעותי למימוש חזונה להשתלב בכל שרותי התחבורה הציבורית. אגד תתמודד במכרזים נוספים להפעלת קווי רכבת קלה בירושלים, גוש דן ובחיפה.

אגד – מחוץ לגבולות המדינה

אגד פורצת את גבולות ישראל ומחפשת שווקים חדשים בהם תוכל לנצל את היתרון רב השנים שיש לה בהסעת המונים.  לקבוצת אגד  זרוע ביצועית המרכזת  את הפעילות העסקית בחו"ל תחת השם "אגד אירופה".  "אגד אירופה" מפעילה שרותי תחבורה ציבורית בהולנד ובפולין.

הולנד, מוערכת באירופה כבעלת שירותי תחבורה ציבורית המתקדמים ביותר.  אגד מפעילה בהולנד, תחת השם EBS , צי של כ-360 אוטובוסים חדישים באזור אמסטרדם, רוטרדם ועיר הבירה – האג. סקרי שביעות רצון בקרב הנוסעים מדרגים מדי שנה את החברה בצמרת מפעילי התחבורה הציבורית בהולנד.

פולין היא מדינה נוספת בה מפעילה אגד שרותי תחבורה ציבורית. תחת חברה בשם MOBILIS מפעילה אגד כ-280 אוטובוסים בוורשה, ורוצל'ב וקרקוב. חברת MOBILIS המופעלת ע"י אגד הינה הגדולה והמתקדמת מבין המפעילות הפרטיות של תחבורה ציבורית עירונית בפולין.

הערכות אגד לעידן החדש

העידן החדש הניצב לפתחה של אגד, מחייב את החברה להערכות המצויה בעיצומה.

אגד נמצאת  במהלך הצטיידות של אוטובוסים, שטרם היה בתולדותיה:

  • בשנתיים הקרובות יכנסו לשרות למעלה מ- 800 אוטובוסים מדגמים חדישים, שחלקם טרם היו באגד וטרם נראו בכבישי ישראל.
  • אוטובוס קומותיים – העושים כבר דרכם בנתיבים שונים.
  • אוטובוס פרימיום מרווח  - מדובר  ב-20 אוטובוסים שעתידים לשמש את אגד בנסיעות הארוכות לאילת. אוטובוס עם 43 מושבים מרווחים המאפשרים את הטיית משענת הגב באופן שישפר את חווית הנסיעה הארוכה (כמו בטיסה).
  • אוטובוסים חשמליים –  5 אוטובוסים חשמליים מצויים בניסוי באגד בחיפה וירושלים.  בתום תקופת הפיילוט במהלך שנת  2022 תצטייד אגד ב 150 אוטובוסים חשמליים שמותאמים לצרכים של ציבור הנוסעים. אוטובוסים אלה ייכנסו לשירות במהלך 2022  ובכך תהפוך אגד לבעלת צי האוטובוסים החשמלי הגדול בישראל

ההצטיידות חסרת התקדים מתווספת לרכבים חדישים ומתקדמים  מדגמי מרצדס, וולבו, מאן וגולדן דרגון  המיועדים לשירות העירוני והבין עירוני.

אגד – מוליכה את המחר

את פניהם של אלפי עובדי אגד באירוע לכבוד השנה החדשה קידמה הסיסמה: "גאים בעבר – מוליכים את המחר". יו"ר ומנכ"ל אגד, אבי פרידמן, התייחס לכך בדבריו ואמר: "גאים בעבר, מובילים את המחר– אינה סיסמא גרידא. זוהי המציאות. מי שלא זוכר את העבר שלו אין לו עתיד. ההתחדשות היא מקור החיים".

אגד בפתחה של תשפ"ב בתנופת התחדשות.

עבור אגד תשפ"ב – תהא שנת פיתוח בהתחדשות.

לחצו כאן וצפו בהתחדשות התחברותית>>>



אגד אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד