ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
משבר צרכני בשיא החגים

שעות לפני יום הכיפורים: מחסור חמור בחלב - "הלקוחות המומים"

דווקא בימים אלה - חגי תשרי העמוסים בחגים וכשכולם בבית ובייחוד בערב יום הכיפורים נוותר על כוס קפה? רבבות לקוחות נדהמו לגלות מקררים ריקים ברשתות המזון | הבעלים והלקוחות המומים | מועצת החלב התריעה כבר בתחילת השבוע, והבטיחה תגבורים 

שעות לפני יום הכיפורים: מחסור חמור בחלב - "הלקוחות המומים"
חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ערב יום הכיפורים תשפ"ב, מחסור חריף בחלב פוקד את רשתות המזון השונים ברחבי הארץ. לקוחות רבים שהגיעו לערוך את קניותיהם לקראת יום הכיפורים, נדהמו לגלות את המקררים ריקים מחלב, לא בשקית ולא בקרטון.

גם מי שהתרוצצו וניסו את מזלם ברשת אחרת או מכולת שכונתית שבו ריקם לביתם והמכורים שבהם אף שקלו כבר לרכוש פרה מרוב ייאוש וכמיהה.

כבר לפני שלושה ימים  התריעה מועצת החלב, כי בעקבות מיעוט ימי העבודה והייצור בתקופת החגים – ייתכן מחסור במוצרי חלב בימים הקרובים ולקראת סוכות. המוצרים שעליהם התריעה מועצת החלב בתחילת השבוע, הם כאלה שחיי המדף שלהם קצרים, כמו: חלב בקרטון, גבינה לבנה וקוטג'.

לטענתם הסיבה למחסור, נעוצה בימי העבודה המעטים בחודש תשרי, שלא מאפשרים עיבוד של החלב למוצרים. בנוסף התריעו מפני מחסור בעופות טריים ובהודו. אולם מסתבר שהיו מי שכנראה לקחו ברצינות את ההתרעה ורכשו כמות חלב יתירה מחשש למחסור ובכך נוצר המצב שלאחרים אין אף לא שקית אחת. 

בעל סופר בבני ברק הגדיר הלילה את המצב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "המחסור החריף ביותר בחלב שיצא לנו לחוות עד היום". לדבריו, "אנחנו פותחים בחמש בבוקר, בשבע המדפים ריקים מחלב. הלקוחות המומים ומתוסכלים". 

מצוקת המכולות השכונתיות רבה עוד יותר בשל המצב. שכן בשונה מהרשתות הגדולות שאליהן נכנס הלקוח לשם קנייה רצינית לטווח ארוך יותר ורוכש מוצרים רבים נוספים, בעוד אל המכולות השכונתיות מגיעים בכדי לרכוש את מצרכי הייסוד הנחוצים. "לקוח שמגיע למכולת שכונתית, מגיע למשל בשביל החלב", אומר לנו בעל מכולת. "אם אין למכולת חלב לספק לו, הוא לא מגיע ומעדיף גם את הלחם והגבינה לרכוש במקום אחר בקנייה מרוכזת".

מועצת החלב הדגישה כי הבעיה אינה כמות החלב הגולמי, שדווקא קיים בשפע בישראל, אלא אי היכולת לעבדו למוצרים בשל ימי הייצור המועטים.

"לאור מיעוט ימי הייצור במהלך חודש ספטמבר ולאור כללי הכשרות, יתכן מחסור במוצרי חלב טריים לקראת חג הסוכות", נמסר. "השילוב הייחודי של מועדי החגים שחלו השנה במהלך ימות השבוע, בצמוד לימי שישי ושבת, הובילו למספר ימי יצור מועטים במהלך החודש שמשפיעים על הייצור והשיווק של המוצרים לשווקים. בשל חיי המדף הקצרים של מוצרים אלו, לא ניתן היה לייצר מלאים מראש".

ממועצת החלב נמסר עוד ביום ראשון השבוע כי "נעשים מאמצים למנוע את המחסור, במחלבות תגברו משמרות, ועובדים בשלוש משמרות מסביב לשעון. כמו כן תוגבר מערך ההפצה". 

ערב יום הכיפורים מוצרי חלב מחסור רשתות שיווק רשתות מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד