י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התפתחות דרמטית חסרת תקדים

האם ראש הממשלה שותף ברצח הנשיא

התפתחות דרמטית חסרת תקדים בפרשת הירצחו של נשיא האיטי לפני כארבעה חודשים. אחרי חיסולם של ארבעה שהיו מעורבים במעשה, תובע המדינה קורא להעמיד לדין את לא אחר מאשר ראש ממשלת האיטי החשוד כמי שעמד מאחורי החיסול 

האם ראש הממשלה שותף ברצח הנשיא
נשיא האיטי, ג'ובנייל מויס צילום: מתוך טוויטר

חסר תקדים: התובע הראשי של מדינת האיטי מבקש להעמיד לדין את ראש הממשלה אריאל הנרי בגין היותו שותף לרצח הנשיא ג'ובנל מויז.

התובע הראשי של האיטי, בד-פורד קלוד, ביקש אתמול (שלישי) משופט להעמיד לדין את ראש הממשלה אריאל הנרי, בגין רצח הנשיא לשעבר ז'ובנל מואיז, שנרצח ב-7 ביולי. התובע, ביקש גם מגורמים רשמיים במערכת המשפטית שימנעו מראש הממשלה לצאת מהמדינה ולחמוק מעונש.

"יש מספיק ראיות כדי להעמיד לדין את הנרי ולהגיש את כתב האישום המוחלט נגדו", כתב קלוד במכתב לשופט גארי אוראליאן. השופט נדרש לתת תשובה לגבי בקשתו של קלוד תוך שלושה חודשים, אז יחליט אם העובדות בתיק מצדיקות הליך משפטי.

התובע אמר כי רישומי טלפונים מראים שראש הממשלה הנרי תיקשר טלפונית עם חשוד מרכזי ברציחתו של מויז במועד התרחשות הרצח. החשוד המרכזי הינו פקיד לשעבר במשרד המשפטים, שראש הממשלה הנרי הגן עליו בפומבי. הוא נמלט ונמצא במקום מסתור. שר המשפטים רוקפלר וינסנט, הורה ביום שני למפקד המשטרה הלאומית של האיטי להגביר את הביטחון סביב התובע הבכיר במדינה מכיוון שקיבל "איומים מטרידים" בחמשת הימים האחרונים לאור קביעתו המטלטלת.

כזכור ב-7 ליולי, נורה נשיא האיטי למוות בביתו על ידי קבוצת קומנדו "מתואמת היטב" ו"מאומנת מאוד וחמושה בכבדות", כך על פי שגרירות האיטי בוושינגטון. אשתו של הנשיא, הוטסה למיאמי לטיפול לאחר שנפצעה קשה. בתו של מואיז, ג'ומארלי הייתה בבית כשההתנקשות התרחשה, אך הצליחה להסתתר בחדר השינה וחייה ניצלו. שני אנשי צוות מקומיים נקשרו על ידי המתנקשים, אך לא נפגעו.

האיטי נשיא מדינה פיענוח רצח פרשת רצח ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד