י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שעות ליום הכיפורים

הח"כים התעמתו: "מקושש לייקים מהמקהלה המתוזמרת שלך"

בתגובה לכניסתו לתוקף של חוק הרכוש בפולין ביום הכיפורים, יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך גינה - וחבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' עקץ: "תיזהר שלא תיתן להם ועדה קבועה" | הראשון השיב והודיע שיענה לו רק במקומות שבו לא יחתוך את דבריו

הח"כים התעמתו: "מקושש לייקים מהמקהלה המתוזמרת שלך"
שמחה רוטמן/ניר אורבך צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המתיחות בין 'הציונות הדתית' ל'ימינה' נמצאת עוד מאז תקופת מערכת הבחירות, כשגם אמש (שלישי) שניים מחברי המפלגות התעמתו ביניהם.

העימות החל כשיו"ר סיעת 'ימינה' ויו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך גינה את העובדה שהפולנים החליטו שביום כיפור חוק הרכוש שעורר סערה ייכנס לתוקף. חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' עקץ, ולאחר שאורבך השיב שיענה רק במקומות שבהם הוא לא יחתוך את דבריו - הראשון סיים את דבריו גם כן בעקיצה.

"‏אם כבר אנטישמיות אז עד הסוף", התייחס אורבך לכניסתו לתוקף של חוק הרכוש בפולין בעצם יום הכיפורים, ורוטמן השיב בעקיצה: "‏‎רק תיזהר שמרוב עצבים על האנטישמים האלה לא תיתן להם איזה וועדה קבועה של הכנסת".

לאחר שיו"ר סיעת 'ימינה' הבהיר שהוא מיצה, חבר הכנסת ממפלגת 'הציונות הדתית' תקף: "‏‎אתה קורא לזה דאחקה. חיים הרצוג השווה את החלטת האו"ם שקבעה שהציונות היא גזענות, לליל הבדולח".

"רוצה לנחש מי אמר שהציונות היא גזענות? (רמז, בתחילת השבוע הסברת לי שהוא ראוי להיות חבר כנסת, וגם יו"ר וועדה) או שגם אתה כמו הבוס שלך עסוק בהשמדת ארכיונים ובהשלת אידיאולוגיה?", הוסיף.

"‏‎באמת הגיע הזמן שתתייחס לפרוטוקולים ולא תצטט חצאי דברים ותוסיף דברים שלא היו כדי לקושש לייקים ותרועות מצד המקהלה המתוזמרת שלך", תקף אורבך, ורוטמן לא הרפה: ‏"‎מינית את ווליד טאהא ליו"ר וועדת הפנים? אמרת שהוא ראוי להיות חבר כנסת?".

יו"ר ועדת הכנסת מיהר לסיים את השיחה: ‏"‎אענה לך רק במקומות שלא תוכל לחתוך את דבריי ולקחת את החלקים שמסתדרים בקמפיין שלך. מאחר והספקתי להכיר אותך אני מעריך שתמשיך לענות לי ולא תישאר חייב. אז מראש מודיע שמבחינתי תם כאן הדיון. חתימה טובה".

"‏‎חתימה טובה גם לך, אבל אני חייב לומר לך בכנות שלדעתי כשאתה אומר לי 'חתימה טובה' ואני מחזיר לך 'חתימה טובה' אתה יוצא מורווח. הרי שנינו יודעים מה שווה חתימה של מישהו מ'ימינה'", סיים רוטמן בעקיצה עסיסית.

זו לא הפעם הראשונה שבין השניים מתרחש עימות. לפני מספר שבועות, סירב רוטמן ללחוץ את ידו של אורבך באירוע הוקרה למתנדבי ופצועי הפרעות בעיר לוד, היות ונתן את קולו להקמת ממשלת השינוי.

שמחה רוטמן ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד