י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ב-1.1 מיליון יורו

גרמניה: נעצר חשוד ששלח ציוד לתוכנית הגרעין של איראן

משטרת גרמניה עצרה חשוד, אזרח גרמני ממוצא איראני, בחשד ששלח ציוד לאיראן שמשמש אותה לפרויקט הגרעין והטילים. החשוד שלח ציוד בשווי 1.1 מיליון יורו לאיראני שבבעלותו חברה באיראן

גרמניה: נעצר חשוד ששלח ציוד לתוכנית הגרעין של איראן
אילוסטרציה צילום: pixabay

המשטרה הגרמנית עצרה גבר גרמני ממוצא איראני בחשד ששלח ציוד שישמש את תוכניות הגרעין והטילים של איראן. האיש נעצר בשל הפרה של הסנקציות של האיחוד האירופי נגד הרפובליקה האסלמית.

התובע הפדרלי של גרמניה אמר היום (שלישי), כי המשטרה חיפשה ב-11 מיקומים שונים, כולל דירות ומשרדים במספר מדינות ברחבי גרמניה הקשורים לחשוד.

החשוד, שזוהה כאלכסנדר ג'י, שלח ציוד בשווי 1.1 מיליון יורו לאיראני שבבעלותו חברה באיראן שהייתה ברשימה השחורה של האיחוד האירופי כחברה שמתעסקת ברכישת ציוד לתוכניות גרעין וטילים. על פי הדיווח בתקשורת הגרמנית, החשוד בשנים 2018 ו-2019 רכש ציוד מעבדה, הוא שלח את הציוד לאיראן בינואר 2020.

עוד דווח, כי החשוד לא ביקש רישיון ייצוא מיוחד, כזה שנדרש למשלוח ציוד מסוג זה לנמען ברשימה השחורה של האיחוד האירופי.

מומחים מעריכים: איראן מסוגלת להרכיב ראש נפץ גרעיני בתוך כחודש

המאמץ של המערב למנוע איראן גרעינית, לא ממש עושה רושם על איראן. אתמול (שלישי) דווח ב'ניו יורק טיימס, כי טהרן השיגה את היכולת לייצר את הדלק הדרוש לראש ראש גרעיני בודד תוך חודש, מנגד פקידים פדרליים המעורים בהערכות מסווגות, מאמינים כי ייקח לאיראן חודשים ספורים נוספים.

גורמים בממשל ביידן לא התייחסו לדיווחי הסוכנות לאנרגיה אטומית שפורסמו בימים האחרונים בהרחבה, שם נאמר כי איראן קרובה לפצצה, ביום שישי האחרון, הודה שר החוץ אנטוני בלינקן כי התקדמותה של איראן הייתה כה מהירה עד שחזרה להסכם הישן עשויה להיות לא רלוונטית. "אנחנו עדיין לא בשלב הזה, אבל זה הולך ומתקרב" אמר.

איראן גרמניה הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד