ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"מסייעים ככל יכולתנו לרשויות"

השגריר על פרשת הילד: "האירוע הקשה ביותר שחוויתי כשגריר"

שגריר ישראל באיטליה התייחס לפרשה שמטלטלת את ישראל ואיטליה לאחר שאיתן בירן בן ה-6 הובא לישראל ללא ידיעת וללא אישור הרשויות באיטליה | "מסייעים ככל יכולתנו לרשויות המוסמכות בישראל ובאיטליה בכל התפתחות באירוע העצוב הזה"

השגריר על פרשת הילד: "האירוע הקשה ביותר שחוויתי כשגריר"
שגריר ישראל באיטליה בבית הכנסת באי נהר הטיבר, באמירת סליחות צילום: באדיבות המצלם

בעוד הרשויות בישראל חקרו את סבו של איתן בירן בן ה-6, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, לאחר שהביא אותו מאיטליה בניגוד לצו בית המשפט, כמו בישראל גם באיטליה הפרשה מסרבת לרדת מסדר היום.

השגריר דרור אידר, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אינני יכול שלא להתייחס לסיפור העצוב של איתן משה בירן החמוד, שמאז מוצ"ש אנחנו עסוקים בו כאן וברשויות השונות בישראל. אינני יכול להרחיב בו, משום שהוא תלוי ועומד כעת בין הרשויות באיטליה ובישראל. כאב גדול".

עוד כתב השגריר, "התבטאתי על כך בתקשורת האיטלקית, אבל בקצרה, משום שהעניינים רגישים ביותר ועלינו להלך בין הטיפות, אבל פטור בלא כלום אי אפשר, מפני שמדובר בכותרות גדולות באיטליה שמשפיעות גם על השיח כלפי ישראל ברשתות החברתיות. כך אמרתי בטלוויזיה האיטלקית אמש וגם בהודעה לתקשורת".

השגריר הוסיף, "השגרירות מלווה את אסון הרכבל מתחילתו. הגענו לשם מיד לאחר האירוע כדי לעזור למשפחות ברגע הקשה. באופן אישי נקשרתי לאיתן הקטן וזכיתי לברך אותו בברכה תנ"כית (ברכת כוהנים) בבית החולים. אני יכול לומר שזה האירוע הקשה ביותר שחוויתי כשגריר, ואשא אותו עמי כל ימיי. הלב נשבר לנוכח ההתפתחויות האחרונות והמפתיעות הקשורות לאיתן. אנחנו עוקבים ומסייעים ככל יכולתנו לרשויות המוסמכות בישראל ובאיטליה בכל התפתחות באירוע העצוב הזה, בהתאם לחוק ולאמנות הבינלאומיות הרלוונטיות כולל אמנת האג, למען טובתו של הילד".

כזכור סבו של איתן נחקר במשטרה על נסיבות המקרה שמעורר סערה תקשורתית. לאחר שמשטרת איטליה פתחה בחקירה נגד סבו של איתן בירן, בן ה-6, לאחר שזה לקח אותו מאיטליה לישראל בניגוד להחלטת בית המשפט באיטליה, גם משטרת ישראל נכנסה לסיפור, וחקרה אתמול (שלישי) את הסב שמוליק פלג בן ה-58 מפתח תקווה. עם סיום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים מגבילים. איתן בירן הוא הניצול היחיד ששרד את תאונת הרכבל שהתרחשה באיטליה במאי האחרון, אז נהרגו 14 בני אדם, ביניהם הוריו וסבו וסבתו של איתן.

השגריר סיפר בנימה אישית לגבי תפילות ראש השנה, "בראש השנה התפללתי בארבעה בתי כנסת שונים ברומא. מנגינות שונות. ממליץ לשמוע את תקיעת השופר בנוסח יהודי רומא. תקיעה מתמשכת (לגאטו) ולא מקוטעת (סטקאטו) כפי שהורגלתי לה בארץ. נשאתי דרשות וברכת כוהנים ובעיקר הייתי עם הקהילות השונות. אני מתכנן אי"ה במהלך השנה הקרובה לעשות שבתות בקהילות היהודיות השונות ברחבי איטליה. מקווה ומתפלל שהתנאים הבריאותיים יאפשרו לי להגשים זאת".

"ביום שישי, ערב שבת (ת)שובה, חיפשתי בית כנסת שעוד לא הייתי בו בשנתיים האחרונות, ומצאתי. בית הכנסת אלי חי של הרב הנעים משה חכמון. המון צעירים. אווירה יפה של התחדשות. פעם ראשונה ששמעתי באיטליה קבלת שבת בנוסח קרליבך".

דרור אידר איטליה איתן בירן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד