י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מפחד להתגייס לצה"ל"

חרדי קיצוני מבקש מקלט בבריטניה: "נרדף בשל דעותיו"

לאחר שמשרד הפנים בבריטניה דחה את בקשתו, בית המשפט במנצ'סטר צפוי לדון בערעור שהגיש חרדי קיצוני הדורש לקבל מקלט מדיני במדינה, לאחר שנעצר בהפגנה נגד הגיוס לצה"ל. בבקשת הערעור לבית המשפט, טען החרדי: "מה שהתנועה הציונית עשתה הוא חטא. הם מרדו באלוקים בצורה החמורה ביותר. אני מפחד להתגייס בכוח לצבא, דבר שהוא נגד כל מה שאני מאמין בו"

חרדי קיצוני מבקש מקלט בבריטניה: "נרדף בשל דעותיו"
חרדי מפגין נגד הגיוס בי-ם צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

בית המשפט בעיר מנצ'סטר צפוי לקיים בשבוע הבא דיון בערעורו של חרדי קיצוני, שדורש לקבל מקלט מדיני בבריטניה. לטענתו, הוא נרדף על ידי השלטונות בישראל עקב סירובו להתגייס לצה"ל. הדיון צפוי להתקיים ביום שני הקרוב, שם יטען החרדי כי חזרתו לישראל מסכנת אותו בישיבה ממושכת בכלא ובגיוס לצה"ל.

לפי דיווח ברשת אל ג'זירה, הצעיר, תלמיד ישיבה ישראלי, הגיש בקשה למקלט מדיני בבריטניה, אולם זו נדחתה על הסף. כעת הוא מערער על כך לבית המשפט. עורכי דינו סבורים כי דעותיו האישיות, כולל סירובו להתגייס לצה"ל, יגרמו לו בעיות ומעצר אם יחזור לישראל.

בבקשת הערעור שהגיש החרדי הקיצוני, כיום בן 21, הוא טוען כי נעצר והוכה על ידי המשטרה כשהיה בן 17 בלבד, במהלך הפגנה שהתקיימה בירושלים נגד גיוס לצה"ל. לטענת עורכי דינו שצוטטו ברשת אל ג'זירה, הוא הוכה והותז עליו בואש. בשנת 2017 הוא עזב לבריטניה בעוד שבישראל מתנהל נגדו ההליך הפלילי במקביל להליך הצבאי בגין אי התייצבותו.

"מה שהתנועה הציונית עשתה הוא חטא, מכיוון שהחזירה יהודים לארץ הקודש בניגוד לרצון הקל ובתוך כך עקרה בכוח את העם הפלסטיני היליד, וגנבה את אדמתם", נאמר בהודעה מטעמו של החרדי לבית המשפט.

"הציונים עסקו בגניבה והרג המוני כדי ליצור את מדינתם הציונית. הם מרדו באלוקים בצורה החמורה ביותר. אני מפחד להתגייס בכוח לצבא, דבר שהוא נגד כל מה שאני מאמין בו, מדינת ישראל נוהגת באפרטהייד ומעורבת באופן שגרתי בפשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני. אני לא יכול לשרת בצבא כל כך לא מוסרי שמבצע זוועות כאלה על בסיס יומיומי", נאמר בבקשת הערעור.

עורכי דינו אמרו כי בישראל הוא עשוי להיחשב כעריק וצפוי לרצות מספר עונשי מאסר. לטענת החרדי, הוא מתנגד נחרצות לציונות ולקיומה של ישראל בשל סיבות דתיות ופוליטיות, ברשת אל ג'זירה צויין, כי "אלו דעות שבדרך כלל אינן מתקבלות בברכה על ידי הרשויות או הציבור הישראלי הציוני הרחב".

משרד הפנים בבריטניה דחה את בקשת המקלט הראשונית שלו בטענה שהוא יכול להימנע משירות צבאי מטעמים נפשיים. עורך דינו, פהד אנסארי, אמר לאל ג'זירה כי על בית המשפט לבחון את המקרה, לדבריו, "במסגרת כך מדינת שישראל היא מדינת אפרטהייד".

"זה לא יעלה על הדעת שהם ישלחו אותו בחזרה ויחייבו אותו לשרת בצבא שנוהג אפרטהייד", אמר אנסארי, הוא הוסיף כי "ההפגנה נגד הציונות היא מהותית. בזהותו היהודית ובדעותיו הפוליטיות הוא גם מסתכן שוב ברדיפה על ידי הרשויות".

מקלט מדיני בריטניה ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד