ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מתי יחזרו לשלטון

בכיר הליכוד בביקורת עצמית: "עשינו כל טעות אפשרית"

חבר הכנסת מיקי זוהר מ'הליכוד' היה מזוהה עם הזרם המתלהם יותר במפלגה, אלא שכעת הוא עורך חשבון נפש וקורא למפלגתו לנקוט גישה ממלכתית יותר: "אחרת לא יצליח להגיע לרף של 61 מנדטים"

בכיר הליכוד בביקורת עצמית: "עשינו כל טעות אפשרית"
נתניהו בסיעת הליכוד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי 12 שנה ברציפות בשלטון, ב'ליכוד', שכעת ממוקמים כבר מעל לשלושה חודשים בספסלי האופוזיציה שבמליאת הכנסת, עורכים חשבון נפש כיצד הגיעו לאופוזיציה.

כמה מבכירי 'הליכוד' טענו שהסיבה לכך היא הפרת ההסכם עם גנץ, אך חבר הכנסת מיקי זוהר, שנחשב לאחד מהח"כים המקורבים ביותר לנתניהו, סבור שההפלה מהשלטון היא עניין עמוק יותר, ולא הפרת הבטחה או הסכם כזה או אחר.

"אנחנו כיום באופוזיציה, כי עשינו כל טעות אפשרית. סברנו שרוב אזרחי ישראל יהיו איתנו בכל מצב, וזה בכלל לא משנה מה נעשה, והיו רגעים שאני אישית הרגשתי שאנחנו קורעים את החבל, שהלכנו רחוק מדי, כמו שאומרים", אמר זוהר בראיון ל'מעריב'.

"ייתכן ש־10 מנדטים ימניים שהחליטו להישאר בבית, עשו את זה בעיקר בגלל היהירות שלנו. אסור היה לנו לקחת את הציבור כמובן מאליו. אין לי ספק שהאופוזיציה תגרום לנו להעריך הרבה יותר מה זה להיות בהנהגת המדינה".

הוא חשף מה לדעתו הסיבה שהביאה את מפלגתו, תוך כדי שהוא מעביר ביקורת מרומזת לגישה של נתניהו: "כדי להביא אנשים חדשים לליכוד, אנחנו צריכים לנקוט בגישה ממלכתית יותר, שמוכנה לחבק ולקבל את כולם".

"אחרת גם אם יהיו בחירות חדשות, הגוש של הימין לא יצליח להגיע לרף של 61 מנדטים. ואני פועל בנושא שכך יהיה אצל כל החברים".

"אני רוצה לומר שהשיח שלנו בטח לא תרם לקבלת ההחלטות שלהם למי להצביע, ובסופו של דבר אנשים מצאו את עצמם מצביעים ימין כי רצו לראות ממשלת ימין בישראל, אבל במקום הימין הם קיבלו שמאל", כך זוהר.

מיקי זוהר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד