י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שלושה חודשים הספיקו

מפתיע: היועץ הבכיר של נפתלי בנט עוזב

משה קלוגהפט, שמונה ליועצו הפוליטי של ראש הממשלה בנט לפני חודשיים, עוזב את תפקידו בקרוב בשל קמפיינים פוליטיים שהוא עתיד להוביל בעולם

מפתיע: היועץ הבכיר של נפתלי בנט עוזב
קלוגהפט עם בנט צילום: באדיבות המצלם

היועץ האסטרטגי הבכיר משה קלוגהפט יעזוב את תפקידו כיועצו הפוליטי של ראש הממשלה נפתלי בנט. כך דיווח העיתונאי עמית סגל.

קלוגהפט, שעבד עם בנט בתחילת דרכו בתקופתו כמנכ"ל מועצת יש"ע ולאחר מכן בקמפיינים השונים ב'בית היהודי', יעזוב בעוד חודש וחצי את תפקידו, זאת אחרי כשלושה וחצי חודשים בתפקיד.

הסיבה לכך, לטענתו, היא קמפיינים פוליטיים בפורטוגל ובגאורגיה, להם הוא מייעץ במסגרת תפקידו כיועץ אסטרטגי מבוקש גם ברחבי העולם.

כבר ב-2013 התבטא קלוגהפט ואמר בראיון: "אני מייעץ למישהו שכנראה יהיה ראש ממשלה" חזה וצדק.

קלוגהפט המשיך עם בנט בנובמבר 2012, והוביל את קמפיין הבחירות שלו לראשות הבית היהודי-מפד"ל, שבהן גבר על זבולון אורלב בתוצאה של 67% מול 32%.

בהמשך ניהל גם את קמפיין הבחירות של 'הבית היהודי' בבחירות לכנסת ה-19, שבהן זכתה המפלגה לשיא של 12 מנדטים. מספר המנדטים הגדול ביותר של המפלגה מאז שנת 1977.

קלוגהפט המשיך בתפקידים אלו גם בבחירות המקדימות, בהן נבחר בנט מחדש לראשות התנועה ובבחירות לכנסת ה-20, שבהן איבדה המפלגה שליש מכוחה. בנוסף שימש כיועץ אסטרטגי למשא ומתן הקואליציוני.

כן היה מעורב רבות במערכת הפוליטית במהלך 15 השנים האחרונות. בין היתר, הוא שימש כיועץ התקשורת של קואליציית הארגונים שהשתתפו ב"מחאת המילואימניקים", בתביעה להתפטרותו של אהוד אולמרט בעקבות מלחמת לבנון השנייה.

קלוגהפט, שעם הזמן הפך ליועץ פופולרי גם בקרב פוליטיקאים באירופה, גם היה זה שדחק בנפתלי בנט ובאיילת שקד לפרוש מ'הבית היהודי' בבחירות 2019 א' ולהקים את מפלגת 'הימין החדש', שנחלה כישלון חרוץ, כאשר לא עברה את אחוז החסימה. הוא יעץ למפלגה החדשה בימיה הראשונים, אבל לא עבד איתה בקמפיין הבחירות.

בשנת 2020 הוא ייעץ לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, והוגדר על ידי פרשנים רבים כ"יועצו של נתניהו לענייני בנט". רבים סברו גם כי נתניהו הפסיק לקחת את שירותיו, כאשר העריך כי עם התמודדותו של גדעון סער מולו, בנט פסק מלהיות איום בשבילו.

בשנת 2008 הוא אף דורג על ידי המגזין 'פורבס' כיועץ התקשורת המשפיע בישראל אחרי ששימש יועץ ראש הממשלה באותה תקופה, ובין 100 הצעירים המשפיעים של ישראל. בדצמבר 2013 נבחר למנהל המבטיח בישראל בתחום הפוליטי על ידי העיתון 'גלובס'.

משה קלוגהפט נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד