ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשש במשרד הבריאות

פאנל המומחים של ה-FDA לא אישר חיסון "בוסטר" לבני 65 ומטה

לאחר דיון שארך שעות ארוכות, פאנל המומחים של ה-FDA המליץ שלא לתת חיסונים מתחת לגיל 65, בניגוד להחלטת משרד הבריאות בישראל | בהמשך הצביע פאנל המומחים להמליץ לחסן בבוסטר גילאי 65 ומעלה | הורביץ: "בטוח וללא תופעות לוואי משמעותיות ביחס למנה השנייה"

פאנל המומחים של ה-FDA לא אישר חיסון "בוסטר" לבני 65 ומטה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אמש (שישי), בתום דיון ארוך ופתוח לציבור שארך כשבע שעות, הצביע פאנל המומחים של ה-FDA נגד מתן חיסון "בוסטר" לאנשים מתחת לגיל 65 בארה"ב. במשרד הבריאות חוששים מאוד שההחלטה של פאנל המומחים בארה"ב בדבר חיסון ה"בוסטר" תשפיע מאוד על קצב החיסונים בישראל – והם מתכוונים לצאת למסע הסברה נרחב.

הנימוקים העיקריים להמלצה שלא לחסן צעירים היו שאין מספיק מידע באשר לבטיחות החיסון עבורם. בהמשך הצביע הפאנל בעד מתן הבוסטר לבני 65 ומעלה.

שר הבריאות ניצן הורביץ הגיב להחלטה, וציין את מעורבותה של ישראל. הורביץ הסביר שהמומחים הגישו לוועדה בארה"ב מסמך ובו ציינו שישראל היא ההוכחה לכך שהחיסון השלישי יעיל במאבק נגד הדלתא.

"במסמך שהוגש על ידי מומחי ה-FDA לוועדה בארצות הברית נקבע באופן חד-משמעי שישראל היא הוכחה מובהקת שחיסון שלישי יעיל במאבק נגד הדלתא", אמר שר הבריאות בתגובה. השר פירט כי חיסון שלישי "מעלה את רמת ההגנה בכל שכבות הגיל שקיבלו את החיסון והוא בטוח וללא תופעות לוואי משמעותיות ביחס למנה השנייה".

גם לאחר ההחלטה של ה-FDA במשרד הבריאות לא מתכוונים לשנות ממדיניות התו הירוק ולפיכך ב-01/10 התו הירוק יבוטל למי שלא קיבל מנה שלישית ועברה יותר מחצי שנה מאז קיבל את המנה השנייה. במשרד מסבירים שזו החלטה אפידמיולוגית, שכן לטענתם מי שמחוסן רק במנה השנייה ועברה חצי שנה מאז קבלת החיסון - הוא פחות מוגן, ולכן יש צורך בתו הירוק ובהחלטה הזאת.

במשרד הבריאות הגיבו להחלטה של פאנל המומחים של ה-FDA: "מנהל המזון והתרופות האמריקני המליץ הערב פה אחד על מתן מנת בוסטר לאנשים מעל גיל 65 ולאנשים בסיכון, כמו גם לעובדי מערכת הבריאות - בדיוק כפי שנעשה תחילה אצלנו", נכתב בהודעת משרד הבריאות. "בכך, נתן ה-FDA תוקף למבצע החיסון השלישי אשר החל בישראל ובעקבותיה בקנדה, אוסטריה, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות".

עוד נכתב בהודעת המשרד: "הצגנו ל-FDA נתונים מחקריים על דעיכת החיסון והעלייה במוגנות לאחר חיסון שלישי, עליהם נאמר שהם משכנעים. בישראל הוחלט לפעול באופן אחראי ומהיר בכדי לטפל בתחלואה הגוברת, וכך מוכיחים גם נתוני היעילות הגבוהים של מנת הבוסטר - המשיב את ההגנה מפני נגיף הקורונה".

בתוך כך, משרד הבריאות מפרסם הערב כי 3,031,423 אזרחים במדינת ישראל התחסנו עד כה במנה שלישית "הבוסטר". 5,574,359 התחסנו במנה שנייה ו-6,061,244 התחסנו במנה אחת.

קורונה בוסטר fda ארה"ב ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד