ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אחרי כשבועיים | תיעוד

המצוד הושלם: נלכדו שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע

דרמה לילית: אחרי כשבועיים, הסתיים הלילה המצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו בערב ראש השנה מכלא גלבוע | במבצע של כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ, אותרו השניים בתוך בית באזור העיר ג'נין | הם יצאו לעבר הכוחות בלי התנגדות לאחר שבוצע ירי לעבר המבנה בו שהו | כל הפרטים

המצוד הושלם: נלכדו שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע
מעצר המחבלים צילום: רשתות חברתיות

כוחות הביטחון לכדו הלילה (מוצ"ש) בג'נין את איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת, שני המחבלים הנותרים שנמלטו מכלא גלבוע. בכך הגיע לסיומו המצוד שהחל לפני כשבועיים, עם בריחתם של ששת האסירים הפלסטינים, ממנהרה שנחפרה במשך מספר חודשים.

במבצע שנערך באזור העיר ג'נין, בו השתתפו כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ, נלכדו השניים בלי התנגדות מצדם. לפי דיווחים פלסטיניים, השניים הסגירו את עצמם לידי הכוחות שכיתרו את הבית וכרזו ליושביו להיכנע, לאחר שהלוחמים ביצעו לעברו ירי.

מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים על חילופי אש בין חמושים לכוחות הביטחון שנכנסו לג'נין לבצע את המעצר. לפחות פלסטיני אחד נפצע מירי צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו. השניים, יחד עם שני סייענים, יועברו לחקירת השב"כ.

במשמר הגבול ציינו כי השניים נתפסו בתוך בית, ע"י כוחות ימ"מ השב"כ, לאחר שהשב"כ הכווין את הכוחות לעבר המקום.

"לאחר כשבועיים של מצוד פעלו הלילה לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל בג'נין ללכידת שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת", נמסר מהמשטרה. "שני המבוקשים נעצרו כשהם בחיים ללא התנגדות והועברו לחקירה של שירות הביטחון הכללי", הוסיפו במשטרה.

מהשב"כ נמסר: "המעצר בוצע בעקבות מודיעין מדוייק שהתקבל משב"כ והצביע על המבנה בהם הסתתרו השניים בג'נין. מנאדל ואיהם ו-2 סייעניהם הועברו לחקירת שב"כ".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מסר בעקבות תפיסתם המחבלים: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על 4 מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם".

"מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל", אמר המפכ"ל.


המחבלים לאחר שנתפסו//צילום: תקשורת שב"כ

הוא הוסיף כי "ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ.
מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל המשטרה נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל".

כזכור, במהלך ליל שבת לפני כשבוע, עצרו  כוחות הביטחון את ארבעת המחבלים שנמלטו. במקביל, נמשך כל המצוד אחר שני המחבלים הנוספים שנתפסו הלילה. שניים מהמחבלים שנתפסו לפני כשבוע, ביניהם זכריא זביידי, נעצרו בחניון משאיות ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. יחד עם זביידי נעצר המחבל מוחמד קאסם עארדה. מוקדם יותר באותו לילה נעצרו באזור נצרת, מחמוד עראדה ויעקב קאדרי.

המידע הראשוני שהוביל לתפיסת שני המחבלים הראשונים, הגיע מאזרח ערבי תושב הצפון, שדיווח למשטרה כי השניים ביקשו מזון ושתייה מבני משפחתו. כוחות גדולים שהיו באזור, הגיעו למקום ובסיוע מסוק לכדו את המחבלים שלא הביעו התנגדות.

 

 

בריחת האסירים מכלא גלבוע מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד