י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מה יהיה אחרי החגים"

התפרצות נוספת בדרך? במערכת הבריאות חוששים ומודאגים

במשרד הבריאות מביעים דאגה רבה מהעלייה בתחלואה בימים האחרונים. מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש מתפלל ומייחל: "מקווה שהחיסונים יגברו על ההדבקות" | על ההחלטה של ה-FDA, אמר: "הם מתייחסים למצב בארה"ב" | בתוך כך מהנתונים עולה כי 726 חולים מצבם מוגדר קשה

התפרצות נוספת בדרך? במערכת הבריאות חוששים ומודאגים
פרופ' נחמן אש צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

למרות שעד כה, בגל הנוכחי, ישראל נמנעה מסגר, במשרד הבריאות ישנו חשש אמיתי בנוגע לעלייה בתחלואה, שמזנק בצל מבצע החיסונים המתמשך.

מנכ"ל משרד הבריאות הביע ב-'103fm' את אכזבתו: "יש עלייה במספר החולים הקשים, יותר צעירים. אני מוטרד מזה שיש עלייה במספר החולים הקשים לאורך השבועיים האחרונים, אני לא יודע מה יהיה אחרי החגים. אני מקווה שהחיסונים יגברו על ההדבקות".

"אנחנו נצטרך כנראה להסביר היטב את ההחלטה הזאת, מאיפה היא באה, למה היא לא רלוונטית לנו, ולמה אצלנו יש חשיבות גדולה מאוד להתחסן".

על החלטת ה-FDA, נגד מתן חיסון "בוסטר" לאנשים מתחת לגיל 65 בארה"ב, אמר: "הם מתייחסים למצב בארה"ב כעת. גם אצלם רואים קצת את הירידה ביעילות של החיסון אבל לא את ההתפרצות הגדולה שאנחנו חווינו, לכן ההתייחסות שלהם שונה".

"ה־FDA אמר שלא נכון לאשר לצעירים בארה"ב כעת והוא לא דיבר על ישראל. אין לי ספק שאם הם היו דנים על המצב של ישראל, הם היו מגיעים למסקנה שאנחנו הגענו אליה - שצריך להתחסן".

כזכור, בתום דיון ארוך ופתוח לציבור שארך כשבע שעות שנערך ביום שישי האחרון, הצביע פאנל המומחים של ה-FDA נגד מתן חיסון "בוסטר" לאנשים מתחת לגיל 65 בארה"ב. במשרד הבריאות חוששים מאוד שההחלטה של פאנל המומחים בארה"ב בדבר חיסון ה"בוסטר" תשפיע מאוד על קצב החיסונים בישראל – והם מתכוונים לצאת למסע הסברה נרחב.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 7,445 מאומתים חדשים התגלו אתמול לנגיף הקורונה בישראל, מתוך 139,167 נבדקים לגילוי הנגיף.

כמו כן, נכון לשעה זו, בבתי חולים 726 חולים שמצבם מוגדר קשה. 195 מונשמים. מספר הנפטרים מאז תחילת התפרצות הנגיף בישראל עומד על 7,511 במצטבר.

משרד הבריאות הציג גם את הפערים בקרב החולים קשה מאתמול, לכל מאה אלף:

•בני 60 ומטה:
לא מחוסנים - 7.2
מחוסנים ללא מנת דחף - 1.7
מחוסנים עם מנת דחף - 0.6

•בני 60 ומעלה:
לא מחוסנים -180.3
מחוסנים ללא מנת דחף -38.9
מחוסנים עם מנת דחף -4

בתוך כך, בישראל ישנם 3,040,426 מתחסנים מנה שלישית. 5,576,238 מתחסנים מנה שנייה. 6,062,338מתחסנים מנה ראשונה.

נחמן אש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד