י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עונת הנדידה הגדולה

איית צרעים נחתה במרפסת בעיר ראשון לציון • צפו

בצאת יום כיפור התקבל דיווח על בז פצוע שנחת במרפסת של תושב, בעיר ראשון לציון. בשירות הווטרינרי זוהתה הציפור כאיית צרעים צעירה שהייתה בדרכה לאפריקה בעונה זו | היא טופלה במרפאה העירונית ושוחררה להמשך דרכה | וגם: איך הגיע טווס לחדר הבקרה של כביש 431?

איית צרעים נחתה במרפסת בעיר ראשון לציון • צפו
האיית בעת הטיפול הווטרינרי צילום: רט''ג

בתקופה זו חלה עונת הנדידה הגדולה. על פי הערכות, כחצי מיליארד ציפורים נודדות בעונה זו מאירופה המתקררת לאפריקה החמימה, בדרך חלקן עוברות בקו החוף הישראלי. אחת מהציפורים עפה כנראה קצת נמוך והתנגשה בקיר מרפסת בראשון לציון.

האירוע התרחש בצאת יום כיפור, כאשר תושב העיר התקשר למוקד העירוני ודיווח על "בז פצוע". מפקח השירות הווטרינרי העירוני חש למקום, אסף את הציפור ולקח אותה לטיפול במרפאה העירונית. רופא השירות, ד"ר תומר ניסימיאן, זיהה את הציפור כאיית צרעים צעירה שכנראה הייתה חלק מלהקה נודדת. המקרה דווח לרשות הטבע והגנים וניתן לה טיפול ראשוני לחיות הכולל מתן נוזלים, ויטמינים, דקסטרוז ומשכך כאבים.

לאחר שהתאוששה לילה במרפאה, היא שוחררה בשטח פתוח בשעות הבוקר ועפה בחיוניות רבה. מ"מ מנהל השירות הווטרינרי, ד"ר תומר ניסמיאן העירוני, מוסר כי איית צרעים היא ציפור דורסת נודדת שניזונה בין היתר מזחלי צרעות.

וגם זה קרה, בשבוע שעבר הופתעו עובדי חדר הבקרה של כביש 431 לגלות טווס שחדר למקום. מפקח בעלי החיים, יאיר מעיין, הגיע ולכד אותו ברשת ייעודית. על פי הערכות מדובר בטווס מבויית שככל הנראה חי בסביבה. הוא הועבר לבית חדש במושב ניר צבי אצל הווטרינר ד"ר דן גלסר, שם זכה לשם מתיו. יש לציין כי הסביבה העירונית אינה מתאימה ואינה מאושרת לגידול טווסים למעט בהיתר בשטחים החקלאיים.

הטווס שנמצא בחדר הבקרה

רשות הטבע והגנים שחרור תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד