י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קמחא דפסחא: העוקצים נבהלו והחזירו הסחורה

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים': הצעירים שעקצו עשרות משפחות ב'קמחא דפסחא' נבהלו - ויצרו קשר • בסיוע העסקן אפרים שטרן קיבלו מרבית המשפחות את הערכות

קמחא דפסחא. צילום: קובי הר צבי
קמחא דפסחא. צילום: קובי הר צבי

פרשת 'עוקץ הקמחא דפסחא' - שפורסמה בלעדית ב'בחדרי חרדים' - יצרה תהודה רבה: חברי 'הכנופיה', שעד לרגע זה לא ידועים מניעיהם, השיבו את חבילות הסיוע למשפחות שהפקידו בידיהם את תלושי ה'קמחא דפסחא'.

לא ידוע עדיין אם אכן התכוונו הללו לגנוב מהמשפחות ונבהלו מהדרמה שנוצרה, או שב'סך הכל' התנהגו בשלומיאליות ובחובבנות, שבאה לידי ביטוי בהתנהגות קלוקלת ויחס מחפיר, שנבע מחוסר יכולת לספק את השירות אותו התיימרו לתת.

זמן קצר לאחר פרסום הידיעה ב'בחדרי חרדים', נזעקו עוד כ-60 משפחות, שהצטרפו לגל המתלוננים. עד לשעות הצהריים המאוחרות אתמול, הטלפונים של אותם נערים היו מנותקים. ברגע שפתחו אותם, החלו לזרום אליהם גלים של טלפונים ואיומים מצד המשפחות, ויותר מכל, מצד עסקנים שהתבקשו לאתר את הצעירים ולפעול נגדם.

חשיפת 'בחדרי חרדים':
עוקץ חדש: מציעים לאסוף הקמחא דפסחא - ונעלמים

העסקנים הצליחו להתחקות אחר עקבותיהם והזהירו אותם, כי אם לא ישיבו את חבילות הסיוע לבעליהם, או את התלושים, מרה תהיה אחריתם. בין היתר נאמר להם כי שמותיהם יפורסמו ברבים, וכי הטיפול בעניינם יועבר למשטרה. גם למקומון שפרסם את המודעה, הגיעו טלפונים נזעמים, על שבעקיפין נתנו ידם למרמה.

הצעירים נבהלו וטענו כי לא הייתה כוונתם לעשוק את המשפחות. "קבלנו עשרות הזמנות", הצטדק מי שהציג עצמו כ'פרידמן', "אך לא יכולנו לעמוד בגלי הביקוש. עבור עשרים משפחות אמנם אספנו מוצרים, אולם התלושים של ארבעים המשפחות הנותרות, עדיין בידינו".

לא היה לו הסבר משכנע, למה טרם סופקו המצרכים של אותן 'עשרים משפחות'.

בצר להם, הם פנו לאיש החסד הרב אפרים שטרן, יו"ר ארגון עונג שבת ויום טוב, שהנפיק את התלושים עבור המשפחות, וביקשו את עזרתו. על פי הסדר שהונהג השנה, תושבי ירושלים וביתר קיבלו את החלוקה ביום רביעי ואילו תושבי בית שמש, קיבלו את חבילות הסיוע ביום חמישי. הצעירים הסבירו, כי הם 'נתקעו' ולא הצליחו לאסוף יום לפני כן את כל המצרכים עבור המשפחות, וכי הם מבקשים לקבל אותם בחלוקה של בית שמש.

הרב שטרן, שכבר הספיק לשמוע על הפרשייה, ניאות להפקיד את כמות המצרכים הגדולה בידיהם, רק לאחר שקיבל ערובות מתאימות, כי כל ערכות הסיוע אכן יגיעו ליעדן עוד באותו יום.

ואכן, נכון ללילה האחרון, זכו מרבית המשפחות לקבל את הערכות. למרות שהן לקו בחסר, שכן חלק מהמצרכים לא סופקו בסופו של דבר, מכיוון שאזלו. אולם די היה בעצם קבלת המשלוח, כדי להרגיע את הרוחות. היו מי שלמרות כל מנת הסבל שספגו, שלמו דמי טרחה לצעירים על ש'חזרו בהם' וסיפקו בסוף את השירות המובטח.
עוקץ קמחא דפסחא אפרים שטרן כעס ערכות חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד