ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דפוס פעולה?

ניסה לגזוז את זקנו: ראש הישיבה הותקף באלימות - החשוד טרם נעצר

פרסום ראשון: חודשיים חלפו מאז התקרית בה אלמוני תקף וניסה לגזוז את זקנו של ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', אך החשוד במעשה טרם נעצר, למרות שמצלמות האבטחה שתיעדו את החשוד, הועברו לידי חוקרי המשטרה | המשטרה: "אנו עושים כל מאמץ במטרה למצות את החקירה" 

ניסה לגזוז את זקנו: ראש הישיבה הותקף באלימות - החשוד טרם נעצר
התוקף נמלט לאחר התקיפה צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', הגאון הרב יהודה כהן, הותקף באלימות על ידי אלמוני סמוך לביתו ברחוב הטורים בירושלים. המקרה אירע לפני כחודשיים, אולם עד כה לא נעצר החשוד במעשה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי התוקף אחז מספריים בידיו וניסה לגזוז את זקנו של הרב.

התקרית הקשה התרחשה בבוקר יום שני, י"ח מנחם אב, כאשר ראש הישיבה חזר מתפילת שחרית. החשוד, בעל חזות חרדית, הגיע כשפניו מכוסות לחלוטין, ככל הנראה באמצעות צעיף וניסה לגזוז את זקנו של הרב באמצעות המספריים. לאחר שנהדף על ידי הרב, הוא החל לתקוף אותו באלימות.

תוך כדי שהוא תקף את הרב, החל האלמוני לצעוק לעברו: "אתה ציוני, מתעסק עם ציונים, אני אשמיד אותך". ראש הישיבה הצליח להתחמק והחשוד נמלט מהמקום. זאת, רק לאחר שהרב החל לצעוק ואזרחים שחלפו במקום חשו לעזרתו.


התוקף | צילום: מצלמות אבטחה

בימים שלאחר התקרית הגיעו ללשכתו של ראש הישיבה חוקרי המשטרה, שקיבלו לידיהם מידע רב ואף את מצלמות האבטחה שתיעדו את החשוד כשהוא נמלט מהמקום אחרי התקיפה. למרות זאת, חלפו חודשיים מאז התקרית החמורה והחשוד בתקיפה טרם נעצר.

אלא, שהמקרה החריג לא הסתיים כאן. מספר ימים לאחר התקיפה, הגיעו מספר בני אדם בסמוך לישיבה, והחלו לכרוז באמצעות רמקולים בגנותו של הרב. מקורביו של הרב שהעריכו כי התוקף נמצא במקום, הזעיקו את המשטרה. שוטרים שהגיעו למקום טענו בפני תלמידי הישיבה כי הפעלת הרמקול היא אינה עבירה על החוק - ולא טרחו לבדוק האם התוקף אכן בין הנוכחים.


חוקרי המשטרה גובים עדות מראש הישיבה

פרסום המקרה מגיע ברקע תקיפתו של חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה בשבוע שעבר. לפי פרסומים שונים, פרוש הותקף על ידי קיצוני שמתנגד להקמת הרכבת הקלה. בסביבתו של הרב תוהים האם מדובר בדפוס פעולה או שמא במקרים שונים בעלי מאפיינים דומים.

כזכור, לפני כשבועיים וחצי התרחש מקרה דומה, כאשר הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ, מו"ץ 'העדה החרדית' ומחשובי הרבנים בירושלים, הותקף על ידי קיצוני שהגיע עטוף בטלית ואף תלש חלק מזקנו. הוא נמלט מהמקום מבלי שנתפס.

כך או כך, גורמים בסביבתו של הרב זועמים על הימשכות החקירה ואי מעצרו של התוקף.

במשטרה סירבו להסביר מדוע טרם נעצר החשוד, למרות המידע והתיעודים שהועברו לידי החוקרים. "מדובר בחקירה מתנהלת ועל כן ניתן להתייחס אליה", נמסר בתגובת המשטרה. "יודגש", הוסיפו במשטרה, "כי החוקרים עושים כל מאמץ במטרה למצות את החקירה".

הרב יהודה כהן תקיפה ראש ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד