ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הקורונה במערכת החינוך

הוועדה אישרה החלטת הקבינט: ההורים יחויבו להציג טופס

ועדת החינוך בראשותה של חה"כ שרן השכל מתקווה חדשה אישרה את תקנת החובה לבדיקת האנטיגן כדי להיכנס למוסד לימודי. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, תקפה: "הגזירה הזו תפגע בכל מערכת החינוך"

הוועדה אישרה החלטת הקבינט: ההורים יחויבו להציג טופס
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: Edi Israel / FLASH90

ועדת החינוך אישרה את החלטת הקבינט: הורים לילדים בכיתות א'-ו' יחויבו להציג טופס הצהרה של בדיקת אנטיגן שלילית לילדים, כתנאי לכניסה למסגרות החינוך. הפיקוח על הבדיקות נתון למוסד הלימודי.

עוד התקבל בוועדה: החינוך המיוחד והנוער בסיכון יוחרגו מההחלטה. וההחלטה שאפשרה רק להורים שחברים בוועד להיכנס לשטח בית הספר הוסרה גם היא. עוד דווח - כי רק 50% מהמורים במערכת החינוך התחסנו במנה השלישית של חיסון הקורונה.

בנוסף עלה בדיון בוועדה נושא "הכיתה הירוקה", הפיילוט שמטרתו לאפשר לכיתות להמשיך בלימודים פרונטליים, גם אם אחד התלמידים יצא חיובי בבדיקות. שיטת הפיילוט: תלמיד שיצא חיובי ייכנס לבידוד, בזמן שחבריו לכיתה ייבדקו במשך שבוע מדי יום. "המטרה היא למנוע התפרצויות בזכות הבדיקות המהירות ולחסוך בידודים שלהם יש מחיר כבד על התלמידים ועל המשק".

במשרד אמרו כי הפיילוט המחודש חוזר בגדול ב-30.9 של 200 כיתות, ורק אחר כך יוכלו להגיע למסקנות. הפרופסור חגי לוין אמר בדיון: "ילדי ישראל לא יכולים לחכות לפיילוט של הכיתה הירוקה. הבידודים גורמים יותר נזק מתועלת. צריכות להתבצע בדיקות בבית הספר. צריך ממונה בריאות בכל בית ספר".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד התבטאה: "מישהו שם השתגע. מבקשים ממנהלת בית הספר או הגננת למנוע כניסת תלמידים ללא בדיקה. התפקיד של המנהלים זה לא להיות סלקטורים ולא פקחים. זו גזרה שהם לא יכולים לעמוד בה, ונוגדת את אופי התפקיד שלהם".

היא הוסיפה שאלה רטורית: "אנשי חינוך ימנעו כניסה של ילדים?". בן דוד סיימה בהבטחה: "אם התקנות יאושרו, נעתור לבג"צ. הגזירה הזו תפגע בכל מערכת החינוך, אנשי החינוך לא יתנו את כניסת הילדים לכיתות בבדיקות. לכל דבר יש השלכות ולהחלטה הזו יהיו השלכות מרות גורל למערכת החינוך".

יו"ר הועדה השכל הסכימה עם בן דוד. את הדברים הביאה כתבת החינוך של גלי צה''ל איילת ברון.

מערכת החינוך קורונה בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד