י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
דורש גישה לסוכה

בן אוליאל נותר בתאו ביום כיפור: "האסיר היהודי היחיד שנמנע ממנו מניין"

פעיל הימין המרצה את עונשו בשל הרצח בכפר דומא, טוען כי נאסר עליו להתפלל במניין במהלך יום כיפור | ארגון 'חוננו' פנה להנהלת כלא אשל: "ייתכן ובן אוליאל הוא האסיר היהודי היחיד בשב"ס שנמנע ממנו תפילה במניין ביום הכיפורים" | בן אוליאל דורש גישה לסוכה במהלך החג: "מנהל אורח חיים חרדי, ומחויב ע"פ ההלכה, לאכול, לשתות ולישון בסוכה בכל ימות החג"

בן אוליאל נותר בתאו ביום כיפור: "האסיר היהודי היחיד שנמנע ממנו מניין"
בן אוליאל בבית המשפט צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

פעיל הימין עמירם בן אוליאל, המרצה שלושה מאסרי עולם בגין רצח בני משפחת דוואבשה בכפר הפסלטיני דומא, נותר בחדרו במהלך יום הכיפורים ולא הורשה להתפלל את תפילות היום הקדוש במניין. כך עולה ממכתב ששיגר ארגון חוננו להנהלת כלא אשל, באמצעות עו"ד עדי קידר. בד בבד, דרוש הארגון לאפשר לבן אוליאל גישה לסוכה במהלך חג הסוכות.

תחילה מחה עו"ד קידר במכתבו על כך שלא ניתן לבן אוליאל גישה למניין בראש השנה וביום כיפור. "נדהמתי לשמוע כי האסיר נאלץ להתפלל יחיד בתאו ללא מניין ביום הכיפורים ובראש השנה, ייתכן ובן אוליאל הוא האסיר היהודי היחיד בשב"ס שנמנע ממנו תפילה במניין ביום הכיפורים", כתב קידר.

בהמשך ביקש קידר כי ינתן לבן אוליאל גישה לסוכה: "השבוע יחוג עם ישראל את חג הסוכות. האסיר מנהל אורח חיים חרדי, ומחוייב ע"פ ההלכה, לאכול, לשתות ולישון בסוכה בכל ימות החג. להבנתנו, האסיר יוכל לגשת לסוכה רק זמן מועט ביום, דבר שיחייב אותו לשהות בצום בכל שאר שעות היממה. לאור כך, נבקש לאפשר לאסיר גישה לסוכה, ולכל הפחות מספר יציאות ביום לסוכה, כך שהוא יוכל לחגוג את החג כהלכתו, ולא לשהות כ-22 שעות ביממה בצום", כתב קידר.

נזכיר כי בן אוליאל, אשר שוהה באגף השמור בכלא אשל, נמצא בתנאים המחמירים ביותר בשב"ס. הוא שוהה בתא לבדו, ללא טלפונים ויוצא מתאו לחצר סגורה כשעה ביום בלבד. אשתו ובתו בת ה-6 מורשות לבקר אותו כחצי שעה בלבד פעם בשבועיים, וזאת מאחורי מחיצת זכוכית וללא מגע. בנוסף, בן אוליאל מורשה להחזיק כ-5 ספרי קודש בלבד בתאו, הוא אינו מורשה לעבוד בבית הכלא, הוא אינו יוצא למרכז המכר (קנטינה) ורשויות שב"ס מסרבות להעניק לו הליך שיקום.

בתוך כך, בימים אלו מתנהל בבימ"ש העליון הליך הערעור אותו הגיש בן אוליאל באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד יהושע רזניק. בערעור מבקשים עורכי דינו לזכות את בן אוליאל מפרשיית הרצח בכפר דומא, וזאת לאור כך שההרשעתו של בן אוליאל הסתמכה על הודאות שהוצעו ממנו בעינויים במהלך החקירות בשב"כ. נזכיר כי בימ"ש המחוזי פסל את מרבית הודאותיו של בן אוליאל ושל קטין נוסף בעקבות העינויים, אך קבע כי מספר הודאות לא יפסלו, הודאות שעל בסיסם הרשיע את בן אוליאל ברצח בדומא.

לפני שנה גזר בית המשפט המחוזי בלוד שלושה מאסרי עולם ו-20 שנות מאסר נוספות על בן אוליאל שהורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא בחודש יולי 2015. בגזר הדין כתבו השופטים כי "מעשיו של בן אוליאל תוכננו בקפידה וכי לא לא מדובר באירוע ספונטני, אלא מתוך אידיאולוגיה קיצונית גזענית". גזר הדין נדחה במעט לאחר שעורכי דינו של בן אוליאל הגישו בקשה לבית המשפט אשר מציגה לכאורה כי אירוע הרצח בוצע באופן שונה לחלוטין מכפי שמתואר בהכרעת הדין.

משב"ס נמסר: מדובר באסיר השוהה באגף השמור וחלים עליו כל הכללים וסדר יום שך אגף זה. בשל כך לא ניתן לאפשר לו תפילות במניין. יחד עם זאת, אושרה לאסיר ישיבה בסוכה עפ"י סדר יום  שנקבע באגף לחג הסוכות , כך שבניגוד לנטען יוכל לקיים את מצוות ישיבה בסוכה  בחג.

עמירם בן אוליאל פרשת דומא סוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד