ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מדהים אך מוכח

חוויתם תופעות לוואי קלות בחיסון השלישי? אתם מוגנים יותר

מחקר חדש שנערך בבית החולים לניאדו מעלה כי "מי שחווה תופעות לוואי, מערכת החיסון שלו הגיבה בצורה טובה". כך על פי מובילת המחקר

חוויתם תופעות לוואי קלות בחיסון השלישי? אתם מוגנים יותר
חיסונים לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במסגרת מבצע החיסונים בבית החולים לניאדו שבעיר נתניה, הובילה דוקטור נחמה שרון, מחקר שבו היא וצוות המחקר פנה לצוות בית החולים שהתחסן, בדקו את רמות הנוגדנים שלהם, ותחקרו אותם לגבי תופעות הלוואי שחוו לאחר קבלת החיסון.

הדוקטור נחמה שרון מספרת: "למעשה הנחת היסוד שלי הייתה, שאותם נבדקים שחוו תופעות לוואי יפתחו רמת נוגדנים גבוהה יותר, מאלו שלא חוו תופעות לוואי".

בתגובה לשאלה מה היו הממצאים, היא אומרת: "גילינו באופן סטטיסטי מובהק, שרמת הנוגדנים הייתה אכן גבוהה יותר, אצל אלו שחוו תופעות לוואי לעומת אלו שלא", והיא מדגישה: "אבל אני חייבת לציין שלכולם הייתה רמת נוגדים טובה ביותר".

לשאלה אם אפשר להגיד שמי שחווה תופעות לוואי לאחר החיסון, המערכת החיסונית שלו חזקה יותר, הגיבה: "לא ניתן להסיק זאת מתוך המחקר שלנו, המערכת החיסונית שלנו מורכבת מכמה זרועות, אחת מהן, היא הזרוע שמייצרת נוגדנים". עוד הוסיפה הדוקטור: "כן ניתן לומר שמי שחווה תופעות לוואי, מערכת החיסון שלו הגיבה בצורה טובה".

לשאלה אם אין סיבה לאנשים לחשוש מתופעות לוואי כי מדובר בעצם בסימן טוב. הגיבה ד"ר שרון: "בהחלט אין סיבה לחשוש, וזאת אחת הסיבות שרצינו לפרסם את המחקר שלנו, כדי להפיג את החשש מתופעות הלוואי הקלות, שכן הן מעידות על תגובה חיסונית טובה", אמרה הדוקטור נחמה שרון מובילת המחקר בבית החולים לניאדו.

תופעות לוואי חיסון לקורונה חיסון שלישי בית חולים לניאדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד