י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חייהם השתנו

השכנים מתלוננים על המוסד החרדי: "מפריע ששה ימים בשבוע"

תושבים המתגוררים בסמוך לבית ספר חרדי במנצ'סטר מלינים על רעש טורדני לאחר שלוש שנים מאז הוקם המוסד במקום. בכתבה שפורסמה בכלי תקשורת מקומי הם מביעים את תסכולם ומונים את הסבל

השכנים מתלוננים על המוסד החרדי: "מפריע ששה ימים בשבוע"
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שכנים לא יהודים המתגוררים בסמיכות למוסד חינוכי חרדי בשכונת סאלפורד שבמנצ'סטר בבריטניה, מלינים כי "ימי המנוחה שלהם נהרסים", השכנים טוענים כי הפעילות במקום מייצרת רעש כולל בימי חופשה רשמיים של המדינה.

בית הספר 'כרם שלמה', נפתח לפני שלוש שנים במרכז בריאות לשעבר בשכונה שברובה יהודי. כמו כל מוסד חרדי הוא פועל שישה ימים בשבוע, ונסגר רק במהלך השבת. השכנים מתלוננים כי המוסד פתוח גם בימי חופשה רשמיים של המדינה, ולטענתם ימי המנוחה שלהם נהרסים.

מגרש המשחקים של בית הספר, הוא חניון לשעבר הגובל עם חצרות האחוריות של בתי השכנים המתלוננים כשרחוב צר מפריד ביניהם. התושבים מתלוננים כי מהמקום בוקעים רעשים חזקים, ופרסמו ברשתות החברתיות המקומיות הקלטות שמע של הרעש כדי להמחיש את המצב הנוראי כביכול שבו הם חיים.

אחד השכנים העונה לשם ג'ים מוני אמר ל'מנצ'סטר איבנינג ניוז' כי "בין השעות 09:30 עד 15:30 ביום ראשון (12 בספטמבר), ניתן היה לשמוע תלמידים במגרש המשחקים למשך ארבע וחצי שעות" לטענתו זה ממש מפריע לכל השכנים.

הוא סיפר לעיתון: "אני עובד קשה - ממש קשה. אני אוהב שיהיו לי ימי מנוחה. אני אוהב את החופשות שלי, אני רוצה להיות בחצר שלי, הפכנו כעת לאזור שבו החגים שלנו, ימי המנוחה שלנו אינם שיקול".

שכנתו ג'ואן ווטסון, סיפרה לחברי מועצה ביוני האחרון על ההשפעה שיש לרעש על התושבים. היא קראה לפשרה וביקשה לכבד את ימי המנוחה שלה. בנאום לאחר הפגישה, היא הסבירה כיצד שעות הפעילות של בית הספר גורמות לכך שהיא לא מזמינה אורחים לביתה בימי ראשון.

לדבריה, "אנחנו מרגישים שהם לא רגישים לקהילות אחרות. הם דואגים לצרכים שלהם וזהו. יש קצת התעלמות מאנשים אחרים". ג'ולי פאי, המתגוררת גם היא ליד בית הספר, אמרה שבתה הסובלת מקשיי למידה ובעיות נוספות ואינה יכולה להשתמש בחצר האחורית שלהן ​​כאשר בית הספר פתוח".

התושבים אומרים כי חלה עלייה עצומה בתנועת רכבים באזור מאז פתיחת בית הספר וחלקם התלוננו על בעיות חניה כתוצאה מכך. קארן קורבט, המתגוררת בסמוך אמרה כי גם זיהום האוויר הוא נושא שצריך לתת עליו את הדעת. היא טוענת בנוסף כי התאורה של בית הספר נשארת דולקת כל הלילה, עד כדי כך שאחת השכנות שלה אומרת שהיא יכולה לקרוא ספר בחדר השינה שלה מהאור שבחוץ.

לטענת השכנים מאז חופשת הקיץ, בית הספר התקין גם פעמון חדש שנשמע מספר פעמים ביום כדי לסמן התחלה וסוף של הפסקות זמן משחק. והרעש ממש מפריע מטריד את חייהם.

לטענת השכנים מעל 100 תושבים סובלים מבית הספר, לדברי אחת השכנות, התושבים מבקשים למצוא פשרה כגון הפסקות קצרות יותר כדי למזער את הרעש אחר הצהריים - אך היא מפקפקת בסיכויים שבית הספר יעשה זאת. היא הוסיפה: "אם היינו יכולים לבטל לימודים בימי ראשון ובחופשות רשמיות, זו תהיה התחלה טובה".

יש לציין כי בית הספר קיבל את האישורים הדרושים לפתיחת המקום בכל הימים כולל ימי ראשון וימי חופשה.

היועץ החינוכי בנג'י מאיירס אמר כבר ביוני האחרון כי "בית הספר פתוח בימי ראשון ובימי חופשות מכיוון שהוא סגור חצי יום, כל יום שישי ובחגים יהודיים".

חבר מועצת סלפורד, מייק מקאוסקר, הגיב לטענות ובעצם אומר שאין כוונה לשנות מהסטטוס קוו. "הדברים נשקלו היטב כולל צרכי התושבים לפני שאישרו את בית הספר, המטרה שלנו בכל סכסוך שכנים על רעש היא למצוא פתרון ידידותי ומקובל על הצדדים לכל הצדדים". אמר. התקשורת המקומית ביקשה תגובה מבית הספר, אך מטעם 'כרם שלמה' לא התקבלה תגובה למרות בקשות חוזרות ונשנות.

מנצ'סטר בית ספר חרדי שכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד