ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"גוררים ילדים ומזוודות ממקום למקום"

סבל מתמשך לחרדים בבית שמש: "הזנחה שערורייתית של משרד התחבורה"

"הזנחה שערורייתית": הכאוס בתחבורה הציבורית בשכונת רמה ד' בבית שמש: אין קווים בין עירוניים, חלק מתחנות האוטובוסים אינן פעילות, העירייה מבטיחה ולא מקדמת, 'נתיב אקספרס' אינה מתנהלת נכון, כולם מאשימים את משרד התחבורה - ובמשרד התחבורה מתעלמים מהפניות 

סבל מתמשך לחרדים בבית שמש: "הזנחה שערורייתית של משרד התחבורה"
בעיית התחבורה בבית שמש צילום: בחדרי חרדים

תושבים חרדים המתגוררים בשכונת רמה ד' בבית שמש סובלים במהלך התקופה האחרונה מליקוי חמור בתחבורה הציבורית, ומהזנחה מתמשכת של משרד התחבורה.

רמה ד' היא שכונה חדשה המתפתחת במהירות שיא: המבנים החדשים מאוכלסים, מוסדות ציבור כבר פעילים, חנויות וקופות חולים נפתחו, בנקים הוקמו וכל הצרכים הנדרשים לשכונה חדשה קיימים בה - אך בעניין התחבורה הציבורית, המצב בלתי נסבל.

תושב בשכונה ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מספר כי ברמה ד' פועלים רק שני קווים פנימיים, ואין אף קו אוטובוס בין עירוני. "הדרך היחידה לצאת לירושלים, למרכז, או לכל עיר אחרת, זה להמתין לאוטובוס עירוני לרמה ג' או א', ומשם להמשיך בנסיעה עם אוטובוס בין עירוני".

עוד הוא טוען כי חלק מתחנות האוטובוסים כלל לא פעילות. לדבריו, "התושבים כועסים מאד. במהלך השנה האחרונה הבטיחו לנו בעירייה כי הנה, עוד מעט הדברים יסתדרו, אך ככל שהזמן חולף מתברר שאין מענה הולם".

חלק מתחנות האוטובוסים כלל לא פעילות

התושבים מאשימים גם את משרד התחבורה בהזנחה ובהבטחות שלא ממומשות.

גם כלפי חברת 'נתיב אקספרס' נשמעות טענות קשות. "הם לא ממש מספקים את השירות הנדרש לתושבים. 'נתיב אקספרס' בכל הארץ, עומדים בדירוג גבוה, ורק בבית שמש הם משתרכים הרחק מאחור ונראה כי הניהול כאן הוא רשלני ביותר, מה שגורם שאנחנו, התושבים, עוברים סבל קשה ומתמשך", אומר תושב אחר, "יש מרמור וכעס גדול מצד כלל התושבים בבית שמש על ההתנהלות המחפירה של 'נתיב אקספרס'".

כבר תקופה ארוכה שהכאוס נמשך, אך כעת, בתקופת החגים, כעס התושבים הולך ומחריף: "כל יציאה מהעיר דורשת התארגנות לוגיסטית, גרירת ילדים ומזוודות ממקום למקום, וחברי המועצה לא פוצים פה. הייתה לעירייה ולגורמים השונים זמן רב להתארגנות. התשתיות לרמה ד' מתוכננות מזה עשור, אבל רק נושא התחבורה הציבורית נשכח ונזנח, ואת המחיר משלמים התושבים".

אך למרות ההאשמות שמופנות לשלל הגורמים - גם בעירייה וגם בחברת 'נתיב אקספרס' טוענים כי האחראי לכאוס הוא משרד התחבורה שמזניח את הנושא, ומתעלם מהבעיות כבר מספר שנים.

אחת הדוגמאות להזנחה של משרד התחבורה, כך על פי גורם המעורה בעניינים, היא המכרז על הפעלת התחבורה הציבורית בבית שמש שלא עודכן ועומד בקריטריונים שמאפיינים את מספר התושבים של בית שמש מלפני מספר שנים. "במהלך השנים האחרונות עברו לגור בעיר אלפי משפחות, שכונות חדשות נבנו בקצב מסחרר, צרכי התחבורה השתנו - אך במשרד התחבורה יושבים בחיבוק ידיים".

פנייה של ח"כ בוסו לשרת התחבורה מרב מיכאלי בעניין הכאוס בתחבורה הציבורית בבית שמש

מעיריית בית שמש נמסר ל'בחדרי חרדים': "ראש העיר ד"ר עליזה בלוך מובילה יחד עם מספר שכונות בעיר את המהלך כנגד התקלות במרכז החדש של התחבורה הציבורית. ראש העיר פנתה לשרת התחבורה ולמנכ"לית המשרד והצביעה על בעיות בפריסת התחבורה הציבורית בכלל העיר וגם ברמה ד'. ראש העיר ד"ר בלוך אף אספה פניות ציבור כדי להמחיש למשרד התחבורה את הליקויים. משרד התחבורה הציג מספר שיפורים בעיר אך ראש העיר אינה רואה בכך שינוי מספק. עיריית בית שמש ממתינה למענה ממשרד התחבורה".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת משרד התחבורה, אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

מחברת 'נתיב אקספרס' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חברת 'בית שמש אקספרס' מבית חברת התחבורה הותיקה 'נתיב אקספרס', נכנסה בחודשים האחרונים להפעלת מערך התחבורה הציבורית של בית שמש. הערך המוביל והעיקרי של חברת נתיב אקספרס, הינו השירות המצטיין לנוסעים. החברה אף זוכה באופן קבוע לציונים הגבוהים ביותר בתחום השירות בתחבורה הציבורית בבדיקות וביקורות שעורך משרד התחבורה. בסיוע נציגי קשרי הקהילה, התמודדנו בהצלחה עם האתגרים הרבים וחבלי הלידה הנובעים מתהליך החלפת המפעיל מחד ומהשינויים שנקבעו על ידי משרד התחבורה בקווים העירוניים ובמסלולי הקווים".

בחברה ציינו כי "יחד עם זאת, הנהלת בית שמש אקספרס, מודעת למחסור בקווים וחוסרים בתשתית הנובעים מהיעדר תכנון מותאם ואישורים ממשרד התחבורה. בימים אלה החברה פועלת מול הצוות המקצועי של משרד התחבורה על מנת שיאשרו את הרחבת הקווים, והמסלולים במערך התחבורה בבית שמש".

"אנו נעשה כל שביכולתנו כדי להעניק לתושבי בית שמש את השירות המצטיין, לו זוכים לקוחות החברה בכל רחבי הארץ", לשון הודעת 'נתיב אקספרס'.

בית שמש תחבורה ציבורית משרד התחבורה נתיב אקספרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד